Jorå! Lugn bara lugn.. Jag har beställt hem ett par filter så jag ska försöka bygga om insuget bara....
Som synes på denna bild så är luftkanalen på en M draget på undersidan huven med själva insugen monterade vid lysena.
Så de jag behöver göra är att först bestämma mig om jag ska ha kvar luftburken och montera filtrena på någe vis på den. Alternativt att jag göra något liknande som denna!
ja har byggt så där å det blev bra men ja tog org luft boxen å skrota den å kapa lös andra muffen som man sätter in mot inuget å sen tog ja å 2st 2,5" tums rör å svetsa på en plåt som ja sedan popnita fast i plast biten.. sedan på med feta uni filter med strumpor över så dem inte isar igen.OBS dem är inte med på bild :argh:
http://www.pixbox.se/pic_show_id29733385.html
håller på med en liten skydds plåt i alu för å skydda mot värme samt mer luft...
hela bygget kosta 50kr
och funkar riktigt bra
sen går det å lägga ner några timmar till å få det rikigt fint.
och så behöver man ju inte riva org burken men ja ska ändå inte ha kvar den å sen så passar den ju perfekt från börjar:rock:
PS. du har inte kvar den gammla mattan tänkte om du ska sälja min är så jevla dålig ser typ ut som på en ELAN :bawling: