summit vs Renegade

danne_666

Medlem
27 jan 2009
26
0
1
järpen
vad är det för skillnad på den summit och en Renegade :hmmmm: förutom motorstyrka? är det samma chassi, är det bara färgen som skiljer?
 

rmk700_05

Välkänd medlem
27 okt 2006
461
0
16
stötdämparna, spårvidd,

tillverkade för väldigt olika typer av körning


Renegade - förlängd sportmaskin med bra led och lössnö egenskaper.

Summit - renodlad för djupsnö överlägsen renegade i pudret men långt efter på leden.
 

Ockelbo 600-2

Välkänd medlem
14 apr 2008
132
0
6
Luleå
Det är som ovanstående talare skrivit, i alla fall de två sista meningarna, tekniska skillnaden vet jag ingenting om.
 

steffemelloydn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.347
1
16
Piteå
Är på jakt efter en Renegade (06-08) men har även börjat titta efter "korta" Summit:ar. Dock så undrar jag hur stor skillnad det är på spårvidden på dessa. Har Summiten krängningshämmare?

Kan tillägga att jag kör 90% led. Är det dumt att köpa en Summit?
 

steffemelloydn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.347
1
16
Piteå
Om du har riktig beslutsångest, som jag :D, så kan du ju ytterligare förfina Renegadens allsidighet:
http://forum.snowmobile.se/showthread.php?t=28820

Tyvärr inte till salu. Än :eyebrows:
Jag har sett (och kommenterat) din ombyggnadstråd. Dock så är den främsta anledningen till att jag vill ha en Renegade just att det är en 345 matta på den. Har dock svårt att hitta objekt som ligger inom min budget. Tycker att utbudet på Xtrim är större men då är det 365 matta på den.

Men om du säger att mattans längd inte påverkar "busskänslan" så kanske det går lika bra med en Xtrim.

Är dock helt inne på en 800 numer. Vill ha ordentligt med pulver under huven.
 

renegade8

Aktiv medlem
20 mar 2007
92
1
6
Östersund
Jag har haft min renegade i 3 år nu och har varit mer än nöjd.. Va och busa lite i helgen och jag måste bara säga att jag kom lika långt och längre ibland än summit (kort)i backarna med puder.
Då är ju inte min helt orginal men ändå.Då har ju jag fördelen att ligga på lite efter led istället.
Med lite nerdreving,variatorkit,pipa,högkompstopp och vforce3 så är du minst lika grym i lössnö som summit(kort) om inte bättre.