Hur sommarförvarar du din skoter?

Hur sommarförvarar du din skoter


  • Totalt antal som röstat
    91
  • Poll closed .

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
I garaget och startar den med jämna mellanrum och ibland tar jag även och drar nå lill skidres och slirar sönder gräsmattan så morsan blir vansinnig! :laugh:
 

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
Står i ett garage vid vårt hus. Ordentligt uppallad här och där så mattan inte nuddar marken och framdämparna har reducerat tryck på sig. :) Man ska ju vara rädd om grejerna!

Sen i höst när vår friggebod är färdig vid stugan ska den stå likadant där!

EDIT: Snackade om SRX:en.

V-maxen står bakom stugan med en presenning över sig och uppallad, tills den är såld.
 
D

Deleted member 6797

min edge står i en av ladorna ( bor på en norrbottensgård men är ej bonde )
uppallad därbak å väntar på att vattnet ska bli varmare så ja kan fara å köra
 
6

600xrs

den står i garaget lika färdig att dra igång som på vintern... blir några mil på vatten också så det är ingen idé att palla upp den allt för seriöst :)
 

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
29
Haparanda Kommun
Under den här sommaren så får den vara upphisad under en övervuxen presenning med sin kälke framför, bakom farfars boda. Mattan rör inte ens i marken alls, den hänger högt och upphängningen vilar skönt :D Men nästa sommar blir det ändring. Startar den typ varannan dag precis som när jag är ute å kör :rolleyes: Värmer den och så vidare, men nu ska jag inte röra den förrän till hösten innan första snön.
När snön blitt nog mkt så är det bara att forsla bort snön från presenningen och dra undan kälken framför och köra rakt fram, inget mer! :aetsch:

Men nästa år ska jag ha den hemma i ett presennings garage med en tjock filt över och startas varannan vecka.