Hjälp, jag vet inte hur det satt!

bartolomeus

Medlem
25 feb 2009
48
0
1
Hej,

sedan jag svetsade styret i vintras har min skoter inte gått igång. Vi luskade ut att problemet satt i bränslepumpen och jag plockade ut den. N har jag rengjort både förgasare och bränslepump men jag kommer inte ihåg hur det satt ihop! Det är slangarna mellan pumpen och ingångarna på förgasarna som jag lossat på. Hjälp, va ska jag göra? Sprängskisser gör mig inget klokare.

Jag har en sx600 men tre mikuni-förgasare och en bärnslepump med 5 anslutningar (+1 inlopp)

/s

Et_power

Välkänd medlem
8 jan 2008
212
0
16
Albacken
Kanske inte är svar på din fråga men har det inte blivit någe el fel? tänkte om den inte vill starta efter det att du SVETSAT styret som antagligen satt kvar på skotern, bara en fundering rätta mig gärna om jag är ute och cyklar :eek:

bartolomeus

Medlem
25 feb 2009
48
0
1
Tack Yamahanisse du är en guldgruva!

Nu är det så att jag har tagit bort slangarna på förgasarna också så det är fler ingångar på förgasaren än det finns utgångar på pumpen. Det hänger två tunna genomskinliga slangar och väntar på någonstans att ta vägen, ska de månne sitta kvar på förgasaren i ett slutet kretslopp?

Et Power: Ja, det kan nog tänka sig att svetsen slagit ut någon central enhet. Jag tänker närmast på klumpen som sitter på luftburkens högra sida. När jag satt ihop allt ska jag prova och se om det bara var smuts.

bartolomeus

Medlem
25 feb 2009
48
0
1
Tack

nu fungerar det tydligen.
Har inte funnit någon förklaring till varför den inte startade förut.
Det är väl som vanligt, the magic touch!