Svaga punkter på F6 -06

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Ja som topic lyder så undrar jag om det finns några speciellt svaga punkter på en F6 -06. Typ som på F-serie -03 så hade dom tendens till sprickor under dynan och framvagnen.

Jag har inte hört nått om nån speciell svag punkt på den.

Sen undrar jag också hur DDn klarar av ca 10m hopp. Tänkte för till ett "vanligt" kedjehus så har man ju slirdrev. Har vissa planer på att tävla backe nästa vinter om ekonomin tillåter.

Det bästa vore ju att få tag i en SnoPro 440 med F6 motor, kommer leta till vintern men ifall man inte hittar nån så kanske man måste förstärka lite, om det nu finns nån speciell svag punkt.

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Min kompis har kört backe med sin F7a 06, och det är ju samma skoter som din förutom motor så nog ska den klara det utan problem. Han hade dock monterat extra förstärkningar i tunneln i sin. Han sa att dom nyare också hade tendens till att spricka, och hans var just också sprucken under tanken. Men den var riktigt tuktad, finns nog inte en lika risig F7a i hela Sverige. Det var otroligt att det inte var mer sprickor i den. :D

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Okej det låter ju bra :D Kanske förstärker den lite i sommar i tunneln. Men som sagt, det är planer, det snurrar ganska friskt i det här huvudet ;)

Sen kom ja på en annan sak. Skulle det gå att fixa så man får samma styrning som på SnoPro 440, att man köper styrstång och det man behöver från en SnoPro 440 ? Alltså så att styrstången kommer upp i mätar hålet. Skulle vara rätt skönt det också, nackdelen är ju att man inte har nån mätare då.

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Jag har sett en F7a någonstans med styrstången som du säger. Jag tror det är nån grej till styrstången som man byter ut så den kommer längre fram. Du måste ju också då köpa en crosshuv och kapa ur för styrstången, annars får du varken upp den eller stängt igen den. :D Men det hade du nog kanske listat ut :laugh:

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
För att få styrningen att passa måste du kapa upp huven så att den går igen.
Sen måste du hitta på något fiffigt att fästa styrstången i. Som det är standard så sitter den mot tanken och SnoPron har en liten pyramidkonstruktion som håller i styrstången.
Och sen är det givetvis massvis med pengar du ska till med...

Vad kostar en SnoPro '05 idag? Finns väl några för runt 40'? Då har du en skoter som garanterat håller och är roligare än F6an - även motormässigt!

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
För att få styrningen att passa måste du kapa upp huven så att den går igen.
Sen måste du hitta på något fiffigt att fästa styrstången i. Som det är standard så sitter den mot tanken och SnoPron har en liten pyramidkonstruktion som håller i styrstången.
Och sen är det givetvis massvis med pengar du ska till med...

Vad kostar en SnoPro '05 idag? Finns väl några för runt 40'? Då har du en skoter som garanterat håller och är roligare än F6an - även motormässigt!
Jo har kollat med en kille som satt 440 styrning på en F7a och han sa att det var ganska mycket jobb så dom planerna är nu ur vägen.

Jo jag är sugen på en SnoPro 440 men ja vill helst ha en med F6 motor i då jag vet att det är mer underhåll på en sån än vad det är på en F6 motor.
Men mitt i allt kanske man hittar en F6 motor till bra pris. Sommarn är lång så det hinns fundera på saken.