440 på vatten?

ASAP

Ny medlem
3 jun 2009
4
0
1
Halloj! Jag undrar om det är någon som har testat eller vet om det går att köra en skidoo mxzx 440 på vatten?
Om motorn är tillräckligt stark`?

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Tror ni verkligen att en 440 mår särskilt bra av att plågas på höga varv länge ? Visst korta sträckor går nog bra men jag skulle då inte våga köra så fruktansvärt långt med min.

kviiten

Välkänd medlem
19 okt 2008
162
0
6
vuollerim
håller nog med EpZoR. tror dom inte mår så vidare bra på höga varv så länge. men nog går dom på vatten, inga problem

B

Biosteel

Tror ni verkligen att en 440 mår särskilt bra av att plågas på höga varv länge ? Visst korta sträckor går nog bra men jag skulle då inte våga köra så fruktansvärt långt med min.
håller nog med EpZoR. tror dom inte mår så vidare bra på höga varv så länge. men nog går dom på vatten, inga problem
varför ska man hålla fullt för ? spelar ingen roll vilken skoter av nyare modell man använder så kan man ju ligga och puttra i runt 50 -70 på vattnet så ingen risk att man behöver plåga. :rock:

Buffy

Aktiv medlem
5 jan 2009
54
0
1
Hade en racing 440-04, kan meddela att den inte tyckte om vatten. Provade mycket, men gick ständigt under namnet ubåten.

B

Biosteel

Hade en racing 440-04, kan meddela att den inte tyckte om vatten. Provade mycket, men gick ständigt under namnet ubåten.
hade du slagit upp ett stort hål på huven eller helt enkelt tagit av den och variatorskyddet då?. aldrig haft några problem med mina 440is på vatten:afraid:

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Nog kan man köra med 440is på vatten, bara pumpa lite på gasen då och då. Är ju som att säga att man inte kan köra i pudersnö för då håller man ganska mycket gas och höga varv.

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Förra sommaren körde jag över älven med brorsans mxz 440 och det var inga problem, jag höll fullt ca 50m sen låg jag typ på halv gas och pumpa lite då och då.

Buffy

Aktiv medlem
5 jan 2009
54
0
1
vadå? Måste man ha huven på? Gick som tåget rakt fram, men kom ihåg att jag hade variator problems, sekundären hade typ rasat.

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
vadå? Måste man ha huven på? Gick som tåget rakt fram, men kom ihåg att jag hade variator problems, sekundären hade typ rasat.
Jag skulle då inte köra nån längre sträcka utan huv, det blir ju att man burkar lite och leker och när du är utan huv så kommer det ju väldigt lätt vatten på remmen = inte bra samt att om det bara kommer på pipan kan man sänka, dom blir fruktansvärt slöa om det kommer vatten direkt på pipan.

Buffy

Aktiv medlem
5 jan 2009
54
0
1
var mer som ett svar till biosteel, klart jag kör med huv på, tejp, slilicon och allt det där. Sänker gör man ju ändå, som lag på det känns det som.

B

Biosteel

var mer som ett svar till biosteel, klart jag kör med huv på, tejp, slilicon och allt det där. Sänker gör man ju ändå, som lag på det känns det som.
:argh:? :eviltongue:

Okej. Jag har ännu inte sänkt en skoter :aetsch: Och senaste 2åren har jag kört varje vår/sommar.
känns som att man inte kört mycket på vattnet ändå om man inte sänkt. eller så gillar man långa fullgas repor :rolleyes: