Polaris WideTrak indy Lx 500

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
29
Haparanda Kommun
Precis vad rubriken säger, hur många hkr har dessa maskiner, för när jag körde denna skoter från mommo´s och uffe´s stuga så var den klunsen så slö, vid 5700 r/pm. Är det normalt för den orkade inte alls fören jag gasade upp till omkring 7000 r/pm.

Han säger att den har en Fuji 500 motor? Den har dubbla förgasare men den är SLÖ!!! Är det så med alla Indy WideTrak?

C-West

Välkänd medlem
5 aug 2007
1.208
1
38
33
Örnsköldsvik
Beror väll egentligen vad du menar med slö, för att Widetracken ska inte vara en snabb maskin. Det är trots allt en arbetsskoter som ska vara stark osv...

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
29
Haparanda Kommun
Beror väll egentligen vad du menar med slö, för att Widetracken ska inte vara en snabb maskin. Det är trots allt en arbetsskoter som ska vara stark osv...
Visst visst men det var ju det, den hade ingen kraft alls i sig ju, den kom ju knappt fram, testade växla mellan hög och låg men inget hände samma slöa karaktär, vi hade en kälke med brorsan och mat och det bakom också, Mommo satt bakom mig på skotern. Har kört den 4-5 gånger nu och den har nästan samma slöa karaktär som en barnskoter, jag är inte en sån där som är fy och blä mot Polaris eller så men det finns bättre maskiner enligt mig. Den...orkar liksom inte bara, vette hur man beskriver det men den orkade inte bara, tror nästan att det är fel med motorns komprision faktist, det värkar nästan så... :hmmmm:
Eller förgasarna fel inställda :cool: Men hur som helst så är den slö.

Men mest undrar jag om motorn i dem, hur många hkr har dem och vid vilka r/pm? Alltså Kraft normerna.

C-West

Välkänd medlem
5 aug 2007
1.208
1
38
33
Örnsköldsvik
Vi hade en Indy Widetrack av årsmodell 95 och den gick bra för att vara en 500 motor i den. Sen enligt skoterbanken är det 54hk i den, nu ska man ju inte lita helt på skoterbanken men det är en vägvisare iaf.

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
29
Haparanda Kommun
jaha okej men kan det vara komprision fel i motorn eller förgasarna fel inställda för det är ingen kraft alls i den, tänkte annars hur bra fuji motorerna är? Är dem driftsäkra i jämförhet med rotax motorerna...?