rs vector sp, mod ?

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
har nyss sålt vipern och har börjat sneglat lite på rs vector sp -06. Kom gärna med lite råd/kommentarer om denna maskin.. Hade tänkt att slänga på en 44 matta,slp pp,v-kitt och en styrhöjare. Eller ska jag satsta på nån annan yamaha? Vill ha en hyffsad hybrid. Budget max 60.

B

Biosteel

orka starta flera trådar. kan en moderator sammanfoga dom nu ?

vectorsp

Medlem
5 maj 2009
6
0
1
tjena, har en vector sp -06 ,, som sagt det är en mycket potent maskin som hävdar sig utmärkt på led, ska du köra freeride typ lössnö & hängdrivor, backar så är den godkänd, kör man med hjärnan så tar du dig fram mer än vad du tror, underskattad maskin, många tycker den inte lever upp till ryktet som yamaha lovade, typ "bad boy" men jag håller ej med, den väger men det får man ha i åtanke när man köper en yamaha, jag rekommenderar att du gör detta så få du en 2-takts killer, v-kitt(pioneer performance), 44mm matta(back-country)med non slip,byta krängningshämare,omschimsa dämpare, med detta så hänger jag med 2-taktare utan problem & även piskar om dessa, /// lycka till

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
bra svar, mer sånna tack. Det man har läst i olika trådar är ju att den ska vara klen tråkig osv.. hur är det med boggin? är det samma pro action som vipern hade?

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
Är det en bra boggie? En av anledningarna till att jag sålde vipern va just för den värdelösa boggien.. dämparna gjorde väl sitt dom också.

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Är det en bra boggie? En av anledningarna till att jag sålde vipern va just för den värdelösa boggien.. dämparna gjorde väl sitt dom också.
Vet inte, men jag tycker pro-action boggien är riktigt bra (med rätt dämpare).
Dock värdelös som lång (om man inte frikopplar)

Monoshocken har jag då inte hört något dåligt om utom slides nötning uta bara F*N.. :rolleyes:

vector_

Välkänd medlem
2 aug 2009
128
0
6
Luleå
Kanske lite sent ute. Men har en vector er sp - 06! har bytt matta, drivhiul. lagt slutburk. tycker det är helt perfekt maskin även utanför lederna! många rykten att dom går sämst utanför lederna osv. Men dom flesta har väll inte ens testat köra en ? men enligt mig en underbar maskin som blir ännu bättre med lite små godis( matta m slutburk osv)!.