Ski-doo mxz 700 vs Lynx enduro 700sp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Än en gång lägger jag upp en tråd om enduro och mxz... kan inte bestämma mig! Sitter och tittar på filmer där jag ser nån mxz 700 fara och leka, ser ut att vara en riktig rolig skoter med mycket körglädje i, vill ej köra speciellt fort, leker bara i diken, myrer, puder, ängar och skogen, vilken skoter är bäst? det är upp till er nu! kan fan inte bestämma mig! vad tycker ni? vilken är det mest körglädje i? vilken reser bäst? vilken går hårdast?

Mvh Sundström!

RannerKing

Välkänd medlem
24 maj 2006
1.185
1
16
35
Vittangi/Kiruna
www.LynxTalk.se
Har en Enduro 700-01 och jag tycker att du ska välja en sån före Mxz:an. Enduron har bättre dämpare i både framvagn och boggie och starkare chassie. Dom går lika hårt då det är samma drivlina. Enduron reser mycket lättare, för lätt om man vill köra fort efter led. Helt klart en underhållande skoter med mycket körglädje!

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Har en Enduro 700-01 och jag tycker att du ska välja en sån före Mxz:an. Enduron har bättre dämpare i både framvagn och boggie och starkare chassie. Dom går lika hårt då det är samma drivlina. Enduron reser mycket lättare, för lätt om man vill köra fort efter led. Helt klart en underhållande skoter med mycket körglädje!
okej =) låter ju bra! men grubblar mig lite över att det är serie 3 motor i den, men är det serie3 i mxz:an också?

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Ski-doon är några kilo lättare. Men då är Enduron stabilare i chassiet.

Dom är ganska bra på att nöta sönder insugsgummin.

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Kanske skiljer 10k om man jämför med dyraste och billigaste på blocket. Men tittar man på samtliga så ligger de i samma prisklass.

Tänk på att den billigaste i inköp ofta blir dyraste i längden, med diverse rep. kostnader och sådant.

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Enduron utan tvekan mellan dom 2 iaf... helt överlägsen fjädring på lynxen om man jämnför med mxz´an, tycker jag iaf av de jag kört...

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Lynx nästa! haha! ;p då får det bli en lynx! när man ska åka och titta på den ska man söka nå kända fel? tex sprickor elr nå sånt?

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
34
Kolla om det är sprickor i insugsgummi (Startgas), kika över boggien så det inte är nå sprickor i skenorna (Finns dock förstärkningar att skruva dit, en kompis gjorde det när det nästan spruckit helt på båda sidorna, funkade fint i 500 mil tills han sålde den).. Kolla över chassit om du ser några sprickor eller dylikt.

Sedan är det väl att göra en allmän översyn!

Lycka till med Lynx köpet, jag ångrar att jag sålde min Enduro! ;)

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Rotax III serien... skulle ha siktat på 600an då dom verkar klara sig bäst.
Det är sant. Men alla har ju också problem med vevaxeltätningen/packboxen på variatorsidan som går sönder och resulterar i haveri. Har dock inte varit med om mer än en 600 som det hänt på men flertalet 440, 700 och 800or. Det är ju rätt bra motorer, synd att det ska vara så ***** mycket små tjafs med dom.

Status
Stängd för vidare inlägg.