Ski-doo mxz 700 vs Lynx enduro 700sp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
hahah, 13 är jag, skulle vilja påstå några saker, (Vill ej skryta nu om ni tror de) 1, har kört traktor när jag var 6 år! 2. har en yz 85 sen när jag var 8, den toppar 106 efter gps, 3, kör en 583 rave nu, vilket känns som att den går väldigt slött när man är så fartvan :p är en riktigt fartdåre så när jag ligger och toppar crossen i 106 km/h känns det som 50 km/h :laugh: eftersom jag inte allt för ofta byter upp mig så köper jag lite mer och köra med :p
Det bevisar ju bara att du inte har omdöme nog, pöjk. Tagga ner och köp en som passar din ålder, det är inte ens lagligt för dig att köra skoter så tänk efter.

Tycker man att 106 km/h med cross är sakta ska man inte köra cross över huvudtaget.

Ett litet tips, köp max en 550 så kanske du får ha livet och hjärnan kvar på huvudet tills du är gammal nog.

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Vad ska du med en 700 till då? :stupid:

Lille parvel, tänk efter. Har du inga föräldrar som har koll på dig?
köra förståss, eftersom jag är så fartvan så tycker jag en 600 går slött...mina föräldrar känner mig och vet hur pass bra/dåligt jag kan hantera fordonen så därför låter dom mig köpa!

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
utveckla det...
Otroligt omogen signatur, bevisar verkligen att du är så ung.

Sen borde inte en kille på 13år sätta sig på en 700 och gasa fritt...
Nej nej, 550 räcker för dig. Om inte 380 redan är för mycket.

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Otroligt omogen signatur, bevisar verkligen att du är så ung.

Sen borde inte en kille på 13år sätta sig på en 700 och gasa fritt...
Nej nej, 550 räcker för dig. Om inte 380 redan är för mycket.
sanningen svider... kom inte och säg vad som räcker för mig då du inte har sett mig köra...du vet ingenting om mig?du vet varken längd?vikt? och hur passbra jag är på köra... mycke snack i liten verkstad

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
sanningen svider... kom inte och säg vad som räcker för mig då du inte har sett mig köra...du vet ingenting om mig?du vet varken längd?vikt? och hur passbra jag är på köra... mycke snack i liten verkstad
Så du är alltså 13år, 180cm lång och väger 100kg?
Ingen idé att fråga om det i alla fall, då du ändå bara kommer ljuga om det.

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Så du är alltså 13år, 180cm lång och väger 100kg?
Ingen idé att fråga om det i alla fall, då du ändå bara kommer ljuga om det.
det sa jag aldrig, men tex en polare som är 14 är 194cm och hans sko storlek är 54...vet ej vikt...ljuger inte, som sagt, det är mycke snack i liten verkstad... lägg dig inte i om att jag inte kan köra skotern elr nå sånt, det var inte det jag frågade efter, det jag frågade efter var köpråd, du har väll ändå inte med att göra hur gammal jag är ? eller?

C-West

Välkänd medlem
5 aug 2007
1.208
1
38
33
Örnsköldsvik
Nja det är väll så här att egentligen så är du för ung att köra skoter lagligt, och åldersgränsen för skoter har väll sats på 16år för en anledning?

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Nja det är väll så här att egentligen så är du för ung att köra skoter lagligt, och åldersgränsen för skoter har väll sats på 16år för en anledning?
Det har du rätt i! säger inte imot det, självklart har dom stoppat en åldergräns för en viss anledning, men det angår väll inte dom om jag kör olagligt? :hmmmm: Man kan ju köra på inhägnat område...

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
Det har du rätt i! säger inte imot det, självklart har dom stoppat en åldergräns för en viss anledning, men det angår väll inte dom om jag kör olagligt? :hmmmm: Man kan ju köra på inhägnat område...
Och det gör du..? :rolleyes: Sen tror jag väl inte så särskilt mycket på att din polare som är 194 cm lång har stl 54 på fötterna. =)

EDIT: Om du nödvändigtvis måste köpa en 700, köp enduron. Den kommer du ha mer glädje av då du fyllt 16 och beger dig ut ur det INHÄGNADE OMRÅDET ;)

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Radera allt OT.
Vi ska skita i hur gammal han är och relatera det till vilken skoter han borde köpa.

Några reflektioner.
Det är olagligt att köra skoter som 13-åring.
Nej, du kommer inte att köra på inhägnat område.
Det är extremt omoget att ha en signatur som inkluderar negerskämt på ett så offentligt forum.

Men, jag hade helt klart köpt enduron. Lite bättre fjädring. Annars väldigt lika. Dessutom riktigt snygg.

Last edited:

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Och det gör du..? :rolleyes: Sen tror jag väl inte så särskilt mycket på att din polare som är 194 cm lång har stl 54 på fötterna. =)

EDIT: Om du nödvändigtvis måste köpa en 700, köp enduron. Den kommer du ha mer glädje av då du fyllt 16 och beger dig ut ur det INHÄGNADE OMRÅDET ;)
haha, han är faktiskt det xD haha jo jag hör av då jag är 16 och inte kör på inhägnat område nå mer;)

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Radera allt OT.
Vi ska skita i hur gammal han är och relatera det till vilken skoter han borde köpa.

Några reflektioner.
Det är olagligt att köra skoter som 13-åring.
Nej, du kommer inte att köra på inhägnat område.
Det är extremt omoget att ha en signatur som inkluderar negerskämt på ett så offentligt forum.

Men, jag hade helt klart köpt enduron. Lite bättre fjädring. Annars väldigt lika. Dessutom riktigt snygg.
haha tack, haha det kan väll hända att man råkar köra utanför det inhägnade nån gång ^^ men till ämnet nu, så dom är ganska jämnlika i sig? är det kopplad boggie på mxz:an?

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Okej :) skiljer det mycket mellan dom? för tänkte det är knappt att jag får ihop pengar till enduron tänkte om det var värt att jobba lite till och köpa enduro iställe?:hmmmm: så frågan är
Är det värt att jobba ihop ca 5k och köpa enduron iställe för mxz:an, det sitter ju lite godis på enduro som tex 44mm matta slutburk, v-kitt och sånt, men på mxz:an är nästan allt orginal...visst har mxz - 99 inga klackar orginal elr är det jag som är vilse nu? :hmmmm:

Status
Stängd för vidare inlägg.