lynx 330

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
29
Haparanda Kommun
Lynx 330, tänkte samla lite information om den till min kusin som ska köra den lilla Lynxen i vinter.

Det vi vet är att den har en Mag 330 2-cyl och och membranförgasare,
den väger tydligen ca. 170kg (enligt Fråga på annat fordon) men vi vet inte destomer om den.
Tänkte ni andra som har kört den eller ägt eller bara vet vad jag snackar om, om ni vet hur många hästkrafter den har och hur mkt den väger ienkligen.

Och den finns inte med i skoterbanken, jag har sökt =(

Last edited:

P-engström

Aktiv medlem
3 okt 2008
96
0
6
sollefteå
Tjena. en kompis hade en för några år sen, tror den ska ligga på 28kusar om ja inte minns fel:O vikten ha ja då ingen aning om. det var iaf en riktigt rolig skoter å åk runt på då man va mindre!

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Hahaha tjejen har en sådan skoter i deras stuga.. du sitter nästan på förgasaren.. det är 27 hk i pärlan (tror jag) och vikt är väl ca 160 kg... men deras skoter är galen.. haha, den kan få gashäng mitt i allt när man startar! Vi förstår inte vad felet är.. vi har smort förgasaren, bytt wire, dragit om wiren.. men de hjälper inte! Den går inte gashäng under pågående körning.. men stannar du å slår av den.. väntar nån sec å drar igång så kan den ha full plugg, haha.. tror ni man skiter ner sig? Haha fullt varv å skotern sticker iväg, oftast så tar de stopp vid närmaste träd :)

/F

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
29
Haparanda Kommun
ja men vist är det för jävligt, minns i vintras då jag körde hemifrån till min mormor i Korpikullä med farsan och brorsan.
Jag körde trappern och farsan och brorsan på Formulan och så ockte mamma med släpet i förväg dårå dit. Men men dom for iväg då utan formulan på kvällen och så jag hade ju kört lite med formulan och trappern och sen då for vi till stugan upp efter spåren nästan 8km upp. Mommo och uffe med lill brorsan åkte med en Polaris Indy Widetrak LX Vi var till pimpel tävling och jag lämnade trappern framför stugan. vi for och pimplade och kom till baka när det var slut och sen när vi skulle hem från stugan gick styret av (armen som går mot gasreglaget) och så svor man när vi försökte fixa skiten då men det gick inte så. Jag körde den bara runt stugan och stannade den framför grillstugan och dödade motorn från nödlinan. Men sen när vi skulle sticka iväg så när jag röck i snöret stack den iväg ner mot träden brevid grillstugan och jag han precis ta fast i nödlinan för annars så skulle den bränna över alla små träden och in bland all tät skogen, men den stannade precis framför små träden bland all mjuksnö.... men det gick back tillbaks den ändå och så fick uffe köra hem den och jag körde hem Polarisen med mommo bakom mig och lill brorsan på släden. :hahaha:

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
Felpost? =)

EDIT: Tror jag har provkört en 330, men den var så misskött att det var ett under att den ens levde =)

Alpalynxi

Ny medlem
3 jul 2009
4
0
1
Hemma tror jag iaf
det är min 330. Sa åt min kusin (Trapper 602 (503)) att starta ett ämne om lynxen tills jag själv fick ett konto på forumet. den är i fint skick, inte en skråma på skotern. Men motorn, en kolv har gått sönder men det ska jag fixa.

Last edited: