Bengans styrhöjare?

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Är det någon här på forumet som har testat en av bengans höjare?

Det är den här jag är sugen på.
Från 80 - 05 ej F och M modeller. Med M8 bult och mutter.
80 - 99 har 1/4" bult och mutter så där måste ni borra upp
hålen på skotern till 8mm.

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]HÖJD[/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]ERS.OEM[/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]ART.NR. [/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]PRIS[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]25mm [/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]13-3070-1 [/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]150:- [/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]50mm [/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]13-3070-2 [/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]225:-[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]75mm [/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]13-3070-3 [/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]275:-[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]100mm [/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]13-3070-4 [/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]390:-[/FONT]

E

eMe181

Hehe Okej , Ser riktigt najs ut , Går det att sätta styrhöjare på fyrhjulingar? =P

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Kan ju inte vara sämre än någon annan styrhöjare tycker man ju.
Det är inte raketforskning att bygga höjare så det borde dem ju lyckats med. Men nej, jag har inte testat och jag hade inte varit rädd för att testa.

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Hiskeliga priser tkr jag. :afraid:
Vad är de för fel på dom priserna?
1'' = [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]150:- [/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]2'' = [/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]225:-[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]3'' = 275:-[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]4'' = [/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]390:-[/FONT]

De tycker jag är ganska billigt för formsprutad alu. :)

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Kan ju inte vara sämre än någon annan styrhöjare tycker man ju.
Det är inte raketforskning att bygga höjare så det borde dem ju lyckats med. Men nej, jag har inte testat och jag hade inte varit rädd för att testa.
Tänkte som mest på om hålen är på rätt avstånd fast som du säger så är de ju inte raketforskning precis. Å säger han att de passar så gör de nog med 99,9% säkerhet de oxå :)

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Hur lutar plattan på styrstången?
Lutar den mycket bakåt blir det ju ingen vidare skön höjning...
Det finns höjare som fästs på samma sätt men som gör så att styret kommer rakt upp ist å dom tror jag har 15 graders lutning på den sned frästa sidan..

Jag står lite längre bak på skotern än dom flesta andra och sen går ju styret alltid att vrida rakt upp oxå..

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Jo det finns sådana, men de du visar på bilden är vanliga "klossar".

Hade jag varit i ditt läge hade jag lagt till nån hundring för att få justeringsmöjligheterna :)

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Står att de inte passar M-serie, men jag blir lite fundersam när jag hade en likadann "krona" på Mountain caten som jag har nu på M7an :hmmmm:

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
ja, du tar loss styrkronan å sätter dit höjarn mellan styrkronan å plattan som sitter på styrstången :) bara att dra ihop de med bultarna som följer med :)
Jag har en liknande styrhöjare på min (yamaha), ca 50mm, väldigt mycket skönare sittpositon än orginal (åker mest led), fast gissar på att du inte sitter ner och kör så mycket?;) (i och med mountain?) Det går väl hyffsat bra att stå upp men jag behöver vinkla upp styret lite då (kanske något kort/fel typ av höjare för stående)

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Jag har en liknande styrhöjare på min (yamaha), ca 50mm, väldigt mycket skönare sittpositon än orginal (åker mest led), fast gissar på att du inte sitter ner och kör så mycket?;) (i och med mountain?) Det går väl hyffsat bra att stå upp men jag behöver vinkla upp styret lite då (kanske något kort/fel typ av höjare för stående)
Jag använder ju min skoter som en hybrid så de blir ganska mkt sittandes.. men de bror lite på hur lederna ser ut å hur jag vill köra den dan.. Vill jag köra riktigt fort så sitter jag ner å lyfter på röven lite inför dom större groparna. Men nog blir de mkt stående körning och då är min rygg lite böjd så jag brukar kunna få ont i den ibland, har för övrigt problem med ryggen sen en olycka när jag var liten (åkte bob hos farmor å farfar nerför n backe ner mot sjön och körde in i ett stålrör som farfar hade slagit ner får att kunna dra upp båten med och flög in med ryggen före in i fiskeboden)