Väntan på motorn...

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Tjenare, har lyft ur motorn och skicka den på underhållning nu om vill göra nå med skotern medans jag väntar på motorn, nån som har någon idé? har putsa och tvättat motor utrymmet och sånt ;P kom med förslag :D

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Jag håller inte med ... Behåll drevningen för den enda gången du är värst är när ni står på isen.

Jag dreva ner min f3:a och jag blev inte nöjd....
dock är det ju skillnad på en F3a och en Mach-Z 800, jag drevade ner min lake-racer och var nöjd, körde ändå ifrån alla på isen. Drevade ner 2 kugg och det var en Storm 800 -95

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
joo, glömde säga att det är köp och sälj så ska sälja den till vintern så is inte börja tittar över nå lager eller drevningar eller nå sånt men tack för tipsen iaf :rolleyes: tänkte lite mer typ fixxa och putsa och sånt :p

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
ja det är väl bara att rengöra den så gott du kan, avfettning är ett bra medel mot oljor å sånt skit under huven. för folk köper hellre en ren skoter än en smutsig, ser mer vårdad ut :)

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
ja det är väl bara att rengöra den så gott du kan, avfettning är ett bra medel mot oljor å sånt skit under huven. för folk köper hellre en ren skoter än en smutsig, ser mer vårdad ut :)
haha, har tagit avfettning och spola i motorutrymet och sen högtryckstvätt ^^ har i princip putsa på hela skotern xD förslag?

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
Ta en bira och njut av solskenet ;) Nej men, skämt åsido, byt filter är ju alltid bra att göra. Svårt att ge förslag då man inte vet i vad skick den är i. Om dynan är dålig kan du ju alltid ge dig in på att fixa den..? Blankpolera, lacka om, osv osv... Bara använda fantasin alltså :)

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
'Fetta alla nipplar ska jag göra! Dynan är i fint skick, alltså, i princip hela skotern är i jätte fint skick:) kanske inte finns så mycket jag kan göra då :(