Förlängning rs vector sp - 345

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
Tänkte förlänga vectorn till 345 och min fråga är om jag måste förlänga tunneln något?

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
Ja,annars ser det förjävligt ut.
Har sett flera nödlösningar med buntbant runt lyftbågen.
Finns flera som tillverkar chassieplåten,om du inte gör en själv eller fixar en originalplåt.

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Mm och warrior modellerna är ju förlängda utan anledning förståss. Samma d***** chassie med en extra plåt på bak...

Förläng skiten och skaffa en extrakylare. Iaf om du ska köra sent på säsongen

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
tack för alla snabba svar! Förlängningen på ragen såg riktigt bra ut men om man jämför bilderna så tycker jag det borde gå utan förlängning, fast det ser nog snyggare ut. Har hittat ett kitt på KN racing för 2295:-http://www.knracing.se/oem.htm#tunnelext Är det värt pengarna och svårt att få det bra ?

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
Om du tittar på bilderna så hamnar vändhjulens nav i linje med bakkanten på dynan=stänklappen kommer ligga emot mattan om man inte kör med buntbands metoden+att du kommer få upp mycket mindre snö,om nån alls upp i tunneln.
Ska du gå upp i kamhöjd samtidigt,så trasslar stänklappen definitivt upp sig i tunneln.
Det är nog rekommenderat att ha minst 15-20 cm mellan mattan/stänklappen för att kylningen ska fungera som det är tänkt.
Satsa på kn's förlängning + gärna en större kylare baktill(sitter väl en liten nu tror jag,kylflänsar på tvärröret)

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Vi kan nog hålla på och basha varran i flera sidor...

Smartast, förläng skotern först = du får klart svar om du behöver förlänga tunneln..

För den på bilden som någon länka såg rent förj*vlig ut i mitt tycke.
Gillar inte alls när tunneln är längre än mattan (i sånna dimensioner)

Kanske därför jag alltid haft problem med korta vectorn..? :rolleyes:

Sen de där du säger med buntbands metoden finns de jävligt snygga lösningar på den...

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
Börjar nog med att förlänga skotern så får jag se vad jag tycker, kan slänga upp lite bilder så får ni se :) Men yamaha nisse vad finns det för bra lösnigar annars?

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Börjar nog med att förlänga skotern så får jag se vad jag tycker, kan slänga upp lite bilder så får ni se :) Men yamaha nisse vad finns det för bra lösnigar annars?
1. Vinkla ut den och limma på Alubrackets på baksidan stänkan.. (snyggast)

2. Ta ett band av snyggare modell o nita fast i änden på stänkan och sedan hänga i lyftbågen.

Sen har jag några mer modeller men svåra att förklara :)
BTW grattis till nyköpet :)

Last edited:

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
tack tack, är riktigt nöjd med köpet trots jag inte kört den i snö, helt org förutom pro taper styre och mountain skidor. Tror jag kör på nr 1 vad gäller stänklappen :) Ser inte bilden du länkat ?

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
Vi kan nog hålla på och basha varran i flera sidor...

Smartast, förläng skotern först = du får klart svar om du behöver förlänga tunneln..

För den på bilden som någon länka såg rent förj*vlig ut i mitt tycke.
Gillar inte alls när tunneln är längre än mattan (i sånna dimensioner)

Kanske därför jag alltid haft problem med korta vectorn..? :rolleyes:

Sen de där du säger med buntbands metoden finns de jävligt snygga lösningar på den...
Vill hemskt gärna se bilder på det,om det existerar.

Roligt att du tyckte att MIN rage såg bra ut,vi har uppenbarligen HELT OLIKA smak.