Dunder 2060

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
29
Haparanda Kommun
Dunder 2060 tillverkades i Haparanda i slutet av 60-talet. Den hade en udda förlängning av mattan som gjorde att den kunde flippa upp baken på mattan trots att den bara hade hjulboggi vagnar. Det var en bredbandare med en 60m bred matta.

Tänkte om det finns nån som vet nåt mer den här skotern.
Vi har en kopia på en broschyr men man ser inte vad det står och man ser ingen motor info o.s.v... Det är sånt jag vill veta om den, vad är det för motor, växellåda, vikten. Tycker den påminner en hel del om Ockelbo 600 annars.

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
Men lägg ner själv. Här ser vi en kille som till skillnad från alla andra har lite intresse för äldre skotrar, är du inte intresserad kan du väl ge f*n i att läsa? Seriöst... Det är ju inte direkt som det här ämnet har varit uppe förut.

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
29
Haparanda Kommun
Tack! Ganska bra bild ändå, men synd att det inte fanns nån info om den :(

Och du Snowmobileer! Vad har du emot mig som är nostalgiker? Jag råkar faktist vara ganska förtjust i gamla och svenska snöskotrar och det är faktist det enda jag föredrar att prata om på min fritid, till skilnad från min lille bror som bara pratar om vapen och krig! Skotrarna gör så att jag kan få slappna av i lungn och ro! Och vad menar du med att jag ska lägga ner mina trapper inlägg, det här handlar inte ens om trapper :mad:
Det är en maskin som tillverkats innom Haparandas komun.
Maskinen heter DUNDER 2060!

Tack Trices för din mening! :eek: