Nån som vet om det finns nån annan primärvariator från nån annan modell som passar rakt på Phazern?
Ja, det passar men lär ju behövas en rejäl ombestyckning då en 500twin med enkelrör och en trippel 700 med trippelrör har lite olika effekt och motorkaraktär.Ok, men det finns ju ett flertal som lär passa, men vilka är "bra" eller bättre än andra??
Vill ju inte sätta på skit...
Passar en variator till en v-max 500 -94 till en srx -98 och tvärtom?
Har nämligen en helt sprillans ny till v-maxen, en Comet 108EXP (tror jag).
Hehe jo jag kan tänka mig det.Ja, det passar men lär ju behövas en rejäl ombestyckning då en 500twin med enkelrör och en trippel 700 med trippelrör har lite olika effekt och motorkaraktär.
Men vill man skruva så... Själv skulle jag skaffa nått som passar från start.
Bytte ut AC primären på min SRX till en Kittad orginal Yamaha.
Inget större fel på ACn men gillade den inte helt enkelt. Men få ligga kvar i hyllan som reserv tills man får en variator sprängning.
Bara så att ni inte misstar er så är de 9 bults! Lycka till :ciao:Är AC 8 bult en bra variator? PZ:ans grejor passar inte i den va? Om jag tar från en tidigare Yamaha, passar grejorna rakt av då? Är skit dålig på variatorer.
Och hur vet man om de är av samma typ? Jag är fan blåst på detta...Jodå om varaiatorna är av samma typ kan du plocka fjäder å vikter från SRXen å sätta i vmax primären å sen sättta hela altet på SRXen
Sälja vmaxen?
Så skiten passar med andra ord inte...Den på bilden är en COMET
För göra så.fråga Y-Nisse, tror han har några orginal liggande
Som metsotisse sa så är det en 9 bultad variator. JO, den är riktigt bra den 9 bultadeÄr AC 8 bult en bra variator?