Nytro turbo MTX

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Rasmus! På tomgång och hård mark så pratar den rätt mycket, men annars så är det ingen fara. Jag kör aldrig med proppar och det har gått fint.

Lite har man då fått gjort. Typ drevat om till ny hemlig drevning, fixat för kylningen i tunneln, och lite mer...

Blev lite special vi variatorn, men det funkar nog!

Trillade även dit på en Mcx display och en oft relocator. Oft har sjukt fina saker!! Riktig quality skit! :)

Har även tätat över allt där det varit en glepa/hål. Limmar nu fast alla kåpor med silicon.

Har viktat om lite i variatorerna oxå när jag inte hadde något annat för mig.. :) Men nu på månd borde de sista sakerna komma. Då blir det uppstart igen!!

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Kannon..! Blir de en tunneldump.

Btw, hur va passformen på era Barkbuster?
Monterade min idag och fick slipa o hålla på lite för att få in distanserna som sitter i spindeln mellan kulleden!

(Ser annars grymt ut, men det ordet känns nästan onödigt o nämna vid det här laget, då du redan paserat gränsen för grymt för lääänge sedan! ;))

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Vilken killer! Det suger verkligen i moddar-tarmen när man ser sånna här byggen :D

Keep on going! :clap2:

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Hur har du löst det med parkeringsbromsen? Inte alls, eller "Tnytro"-lösning? Jag har varit sugen på att kasta bort den, men mellan varven är det praktiskt...

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Tack!!! Känns alltid lika kul att få höra att man gör något bra!

Tobbe... Jo jag kör med liknande tnytro, men jag använder den sällan.. Funkar sådär faktiskt, min låser inte 100 men nog för det mesta.

Och så till det man hunnit. Nu är grisen startad och kollad så att allt funkar. Är sjukt nöjd med hur det blev! :) Har tuvär varit så inne i det jag gjort att jag glömt bort det totalt... men jag ska ta och knäppa lite bilder i morgon, ska ut och kolla hur allt blev då.

Men nu kallar john blund! Over and out!!

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Han inte ta så mycket kort idag, har mycket göra med mitt företag. Men det kommer!!! Hann iaf ta nån stackars bild.. :p

Så här blev det med expantionskärlet, sitter ju nu ingen radiatorkylare där. Gott om plats!!!

Och här kommer en slang från kantlisten. Kraftigt skönt med varma kantlister! :)

Hann inte köra så mkt idag, men har iaf börjat försöka hitta rätt på variatorerna. Mycket kvar där!! Tog oxå och vred ned laddet till ca 0,98 idag, för att känna om den blir smidigare. Och den känns faktiskskt riktigt snäll! Dock känns den ju lite som en barnskoter nu då man är van mer... Ja ja... Får försöka fortsätta imorgon...

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Tackar tackar!! :) Nu har det ju faktiskt hännt något på/med den. Skrev ju att jag börjat mixtra med variatorerna. Nu funkar dom som dom ska! har hittat en fantastisk setup! Och med denna drevning blev den kalasfin att köra, stark som f-n!

Passade på att ta några kort när jag var ute och kände på variatorerna.

Har även provat att montera mina PP och kännt hur den beter sig med dom. Dom är dock inte med på bild, notera däremot att jag inte har något "tåstöd" i hålkarna.

Kan då säga att den här tunneln ROCKAR!! F-N så skön den är! Och fantastisk kylning! Och bara en sån sak som att kantlisterna är varma... Mmmmmm.... :)

Få se om jag kanske kommer kasta upp lite mer bilder senare.. Tack för idag iaf!! :p