MXZ X 600sdi 2008

Test005

Välkänd medlem
20 aug 2008
256
0
16
Motorbolaget i Umeå gör en drive på dessa maskiner för 79.900.- inkl powder pro skidor.
Alla åtgärder är gjorda, extra boggiehjul, utbytt drivaxel, nya handtagsvärmare, justeringspryl i variatorn etc...

Jag beställde nyss en och ville tipsa ifall nån är sugen på liknande maskin.

/ps, har ingen anknytning till företaget och gör inte "reklam". Bara en heads-up på vad jag tycker verkar vara en bra maskin till bra pris.

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
där köpte jag min maksin förra vinter för samma pris! men utan pp-skidorna:eek: riktigt bra folk att ha med att göra trevlig

supercross.

Medlem
10 apr 2009
44
0
1
där köpte jag min maksin förra vinter för samma pris! men utan pp-skidorna:eek: riktigt bra folk att ha med att göra trevlig
Hur har den skött sig under vintern?
Hur långt har du hunnit köra och vad är ditt intryck av skotern efter en
vinters åkning (fördelar)/(nackdelar)

Test005

Välkänd medlem
20 aug 2008
256
0
16
Du kan ju testa att pruta, men jag köpte min för 79.900.- inkl PP skidorna. Helt enligt kampanjpriset, gjorde inga prutförsök.

Känns som en -08'a till det här priset är roligare än en 10'a för typ 137 listpris :O

supercross.

Medlem
10 apr 2009
44
0
1
Vilka är uppdateringarna som ska göras? Är det förstärkningar eller bara drivaxeln handvärmare och vändhjul?

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
min går hur bra som helst har aldrig varit så nöjd som denna!!! hade en renegade 800 -06a förut och jag lovar dem går lika hårt! kanske inte i lössnön men annars.
jag har kört 200 mil drygt lite till. inga fel förrutom tankarmaturen som visar fel, dem har försökt laga den men inte fått till än:rolleyes: dem har bytt armatur och instrument.
dem saker som ska göras innan den e leveransklar e bakljuskablage, drivaxel, vändhjul, handvärmare, nån säkring som skulle bytas till mer amperé. de e vad jag vet och de e gjort på min.
till vinter blir de nerdrevning ca 4 kugg och 44mm matta och en styrhöjare. de e världens roligaste skoter i mina ögon. den e så lätt så man inte kan förstå och inga problem vid -30 grader att dra igång den på första rycket sen går den av sig själv tills den e varm medans den puttrar och går så kan man hjälpa damen att dre igång hennes och sitta och choka och greja en kvart;) skit bra skoter rekomenderas varmt!

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
ja de tycker jag e skitskön i dämpning, komfort (åka långt), hoppa med, burka om kring i djupsnön, branter (men de måste en neddrevning genomföras innan) annars lite mopedeffekt bööööbööööööööö om ni förstår fast ändå inte riktigt.. haha
känns jävligt pålitlig att köra om kring med själv en 10 mils tur utan några tråkiga tråkiga överraskningar.
också ett + till e att den har bara tagit 2 remmar på 200 mil! = nada!:rock:

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
ja om man jämför med renegaden 800an som tog ca 5 remmar som fransade hela tiden på en vinter.. lyssna med andra ski-doo åkare så vet du ju sen!

hockeybruden

Välkänd medlem
6 jan 2009
260
0
16
Luleå
ja de tycker jag e skitskön i dämpning, komfort (åka långt), hoppa med, burka om kring i djupsnön, branter (men de måste en neddrevning genomföras innan) annars lite mopedeffekt bööööbööööööööö om ni förstår fast ändå inte riktigt.. haha
känns jävligt pålitlig att köra om kring med själv en 10 mils tur utan några tråkiga tråkiga överraskningar.
också ett + till e att den har bara tagit 2 remmar på 200 mil! = nada!:rock:
ha aldri riktigt förstått varför man måste "neddreva" sin skoter, verkar som många gör det. varför? :hmmmm: :)

Test005

Välkänd medlem
20 aug 2008
256
0
16
Blir som att du kör en bil på lägre växel, dvs bättre acceleration, lägre toppfart.

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
ja men va fan e man så snål att man inte kan köpa 2 remmar på ett år så ska man inte köra skoter! de e en hobby som kostar!:eviltongue:

Test005

Välkänd medlem
20 aug 2008
256
0
16
Nu är jag ingen expert på det tekniska :), men på den jag beställde ska de montera in nån pryl i variatorn som gör det enklare att justera remmens position = mindre nötande.

Tydligen nån originaldel i plast -08'a som byts ut till en metalldel a' -09... Nån som vet vad jag snackar om?

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
ja de gjorde dem på min också!

den är i plast original o8a och den går sönder när du ska byta rem och du ändrar skivornas bredd varje gång + att den spricker när den e kall (alltså -grader ute!
mycket bättre med den i metall för då skruvar du bara isär skivorna med verktyget!