Bästa släpvagn?

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Men plats för två skotrar.

Som även passar bra till det vardagliga livet hemma.

Kåpa? Ja tack!

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
41
48
Burträsk / Storuman
Jag kan bara säga att 4P har väldigt bra vagnar till hyfsade priser jag tror en Inline XL skulle passa dig bra. http://www.tiab.com/ Jag var och hämtade en sån vagn där förra vintern och den har fungerat fint för killen som skulle ha den , jag har lånat den en del och kört med 2 mountain maskiner (nytro 153" och Summit 144") i den utan problem Har för mig att den kostade runt 50 med kåpa men går säkert att pruta lite mer på i dagens lågkonjuktur.

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Nu vet jag inte var du bor men kan rekommendera Shell i Lycksele, Tomas tel 0950-10666.
Jag har haft min Inline XL i snart 4år utan problem.
Just nu har vi som du ser en lång och en kort skoter men 2st långa ryms utan problem med bra viktfördelning.
Det jag inte gjorde som jag skulle ha gjort är att sätta en plyfa på baklemmen som skydd samt att få vinkeln bättre vid lastning.
Kåpan är lätt att plocka av om man är 2pers för transporter på sommaren.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Nu vet jag inte var du bor men kan rekommendera Shell i Lycksele, Tomas tel 0950-10666.
Jag har haft min Inline XL i snart 4år utan problem.
Just nu har vi som du ser en lång och en kort skoter men 2st långa ryms utan problem med bra viktfördelning.
Det jag inte gjorde som jag skulle ha gjort är att sätta en plyfa på baklemmen som skydd samt att få vinkeln bättre vid lastning.
Kåpan är lätt att plocka av om man är 2pers för transporter på sommaren.
Thanks.

Skall kollas upp.

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
fogelsta S1938
har ett sådant och är helnöjd, 185x380cm
tar lätt två skotrar och det finns 8 invändiga spännkrokar

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
fogelsta S1938
Vi har ett 4P inline med samma mått som fungerar klocrent för 2 skotrar, lite soppadunkar och packning. Går väldigt fint efter vägen och är rättfullad som faen, märks knappt att det är efter bilen.

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
fogelsta S1938
Har en gisebo med liknande mått, 2 st rmk 155" och bensindunkar får plats utan problem, har även kåpa, den är guld värd, går bra efter bilen.
Vet av flera fogelsta släp som har spruckit i lemmarna strax bakom hjulen, måndags ex eller inte vet jag ej.
Lööve är bra, lätta och dyra, vet ej vad som är bästa släpet men jag är nöjd med mitt.

steffemelloydn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.347
1
16
Piteå
Köpte ett 4P BigTwin 210x380 i början av sommaren.

Har provat att lasta min Lynx Adventure och Lynx Ranger och det är inga som helst problem. Rymms även mindre packkälke och ett antal jeepdunkar utan att det tar i någonstans.

Har ingen kåpa men har tänkt montera en "spoiler", ca 50 cm hög på frambalken. En kopmis har den lösningen och han säger att den tar bort det mesta av snösprutet mot skotrarna.

Då slipper man att det se ut så här när man kommer hem från fjällen...

Var tvungen att tömma varmvattenberedaren för att tina upp skiten!

Last edited:

Tronic

Välkänd medlem
11 aug 2007
358
0
16
Sundsvall
Kör med ett 4P Inline XL (185x427).

Längden är det ju absolut inget fel på. Bredden räcker också till men om man lastar 2 skotrar är det lite svårt hur man ska spänna för att vara säker på att dom inte skaver på varandra. Men det kanske bara är vi som är dåliga på att lasta? :p
Det är ju invändiga hjulhus också så man tappar ju lite bredd där. Fördel gällande bränsleförbrukning istället.

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Skulle rekomendera dig att köpa em vagn med boogie. Dom går väldigt bra efter bilen och lasten känns knapt!