Lössnömaskin 60tk-75tk

krappen

Välkänd medlem
1 jan 2000
910
17
18
Luläää
Tjenare är ute efter en lössnömaskin i pris klassen 60tk-75tk.
Med den kommer jag klättra köra efter kraftledningar och pumpa mycket pudersnö.

Vilken klättrare skulle du ha köpt för dom här pengarna och varför?

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jag skulle ha köpt en M7 eller M8. För att M-serien är outstanding utanför leden. Folk säger att M-serien är värdelösa efter led men dom jag har frågat säger att den inte är nå sämre än dom andra mountain maskinerna efter led.
Som sagt. M-serien är helt outstanding utanför leden.

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Jag håller med Stins1!, M-serien är grymma utanför leden. Går att kasta omkring dom hur som helst å effekten finns alltid där. På led kan dom vara lite tippiga i kurvorna i högre farter men de är inte så farligt, är väl ungefär lika tippiga som min Mtn Cat. De som gör att dom har fått ett så dåligt rykte om ledkörningen tror jag beror på att dom flesta gämför deras ledegenskaper med korta sportmaskiner lr Crossover maskiner som har bredare framvagn.

Helt klart hade jag köpt en M7 lr en M8.

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Valet av märke eller varför, lämnar jag till andra.
Tänk på dom milen du behöver åka på led, slidesbränning mm. dom är viktiga med. Jag är nöjd med min Vector MM men väger 100kg så jag orkar bryta runt den när det behövs. Det jag gillar mest med fyrtakt är att man endast tankar bensin och byter olja :)

Bävern

Medlem
28 jul 2009
40
0
1
Örnsköldsvik
jag själv hade satsat på en summit 6 eller 800 . väljer man 600 kan man ju få sdi och spara bränsle, men kraft finns det ändå ju ! fast 800 har du ju det lilla sista . men jag skulle välja summit framför m7/m8

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
M7/M8, ingen fråga som saken, värre lössnömaskin eller roligare hittar du inte för dom pengarna.

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Det står nu mellan summit xrs 800 eller en m8.
Visst är 07ans m8 "bara" 141tum?
fasten du redan har bestämt dig så måste jag bara påpeka att en M8 med "bara" 141" gör sig sjukt bra överallt, körde med en sån en hel vinter! så bara bara är det inte :beer:

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Då återstår det bara att nån säljer sin m8a=) lite tomt på blocket nu.
Det kommer du kan ju lägga ut under köpes, säkert många som har behov av att sälja men tänker att ingen köper på sommaren.
Du finner nog din pärla du med :beer:

B

Biosteel

M7 oustanding som alla på forumet redan verkar ha hajjat !