Slutburk till vector er sp - 06

kristiansson

Välkänd medlem
23 apr 2006
176
0
6
Skulle vilja veta vars man kan köpa slutburkar till vectorn.
Och vilken modell är bäst?

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
Hoppar in och lånar tråden lite. Ni som gjort egna mods med typ mc slip-on, vore coolt om ni kunde slänga upp några bilder så man får lite ideer. Just hur ni gjort runt lyset och med all plast under dynan...

vector_

Välkänd medlem
2 aug 2009
128
0
6
Luleå
Tjena. har en vector där jag snört på en slutburk. se bilder i mitt album :) Tror inte nån slutburk ger effekt till just 4t? jag skaffade då endast för ljudet :R

vector_

Välkänd medlem
2 aug 2009
128
0
6
Luleå
haha, jodå de funkar fint. men ska snöra på 44;as och kanske nå drevning innan vintern.

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
Ser ju bra ut de där. Vart har du köpt burken någon stans? Jag kom på att man kanske kan bara köpa plasten från excells system. Runt lyset bara.. Kan väl inte kosta så mycket ?

vector_

Välkänd medlem
2 aug 2009
128
0
6
Luleå
Haha. exakt! biltema burk. funkar perfa:D kan både lätt plocka ut insatsen om man vill ha mer ljud. 2 st skruvar. så det kan man göra på några sek. kostade ca 1000kr ny:) slippa betala ca 3000kr för en burk som ändå har samma effekt är man inte spec sugen på..:)

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
Haha då får det bli en sån :) men blev det mycke skillnad på ljudet eller? Är det värt pengarna ? :p

vector_

Välkänd medlem
2 aug 2009
128
0
6
Luleå
hahaha. det kan jag lugnt säga:D haha!. kör man utan insatsen kan du inte köra länge innan de börjar tjuta i öronen;) så kör med insatsen i och det låter underbart(y) har nå filmer då ja kör som du kan få höra:)

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
Här kommer en fråga till ang slutburk.. Man behöver väl inte bestycka efter montering och hur mår montorn egentligen av avgas mod?

Johansson..

Välkänd medlem
14 apr 2007
606
1
18
Kalix
Du behöver inte göra något åt bestyckningen. Motorn mår mkt bättre med så lite motstånd som möjligt.

vector_

Välkänd medlem
2 aug 2009
128
0
6
Luleå
jo exakt. bara he på burken å mata fullt;p. tkr själv att motorn mår bättre med slutburken. känns typ som de går lättare. men är mest inbillning. men blir mkt roligare när det låter:)

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Du behöver inte göra något åt bestyckningen. Motorn mår mkt bättre med så lite motstånd som möjligt.
Låter inte riktig trätt i mina öron, jag skulle då ha bestyckat upp. Vid närmare eftertanke så har jag bestyckat upp hojen efter att ha satt på slip on och den blev piggare.

vector_

Välkänd medlem
2 aug 2009
128
0
6
Luleå
Låter inte riktig trätt i mina öron, jag skulle då ha bestyckat upp. Vid närmare eftertanke så har jag bestyckat upp hojen efter att ha satt på slip on och den blev piggare.

Haha. inget behövs göras. Även Yamaha Center i Luleå sa att man inte behövde göra något. Kanske är annorlunda på mc. vettefan! :)