köp av zr 580 -95

denTTa

Medlem
7 jan 2009
44
0
1
antnäs
hej ska mest troligt köpa en zr 580 -95 (gasar modellen) jag undrar vad ni tkr man ska kolla på skotern vid köp som man kan se om det är dåligt lr nå? känner en som haft en likadan som var i bra skick, den gick grymt fint vad jag hört. ska köpa snart så skriv gärna direkt:) tacksam för alla svar jag får

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Min första skoter var en -95 zr580. Mkt bra maskin förrutom att jag hade problem med variatorerna. Men dom har jag fått höra nu i efterhand att dom var defekta så.. tyvärr så var även chassit knäck när jag köpte den, upptäckte de efter att jag nuddade en sten i 20km/h å de inte gick att svänga åt vänster.. Förra ägaren hade bara knackat chassit rakt å täckt sprickan med nå fett å färg..

Men när den gick som den skulle var det en mkt rolig skoter :) Hittar du bara en som är i fint skick så kommer du bli mkt nöjd med den :)
Se upp för en med pärlvit huv med zr440 dekaler så klarar du dig bra (min gamla;))

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
haha men chilla jag driver ju med han :O känner han irl ju :p
Haha, men ta det lugnt jag driver ju med honom.
Känner honom i verkliga livet. :p

Funkar inte svenska för dig? Nåja, svårt för andra att veta om du känner honom eller inte. Tänk på det.

denTTa

Medlem
7 jan 2009
44
0
1
antnäs
Min första skoter var en -95 zr580. Mkt bra maskin förrutom att jag hade problem med variatorerna. Men dom har jag fått höra nu i efterhand att dom var defekta så.. tyvärr så var även chassit knäck när jag köpte den, upptäckte de efter att jag nuddade en sten i 20km/h å de inte gick att svänga åt vänster.. Förra ägaren hade bara knackat chassit rakt å täckt sprickan med nå fett å färg..

Men när den gick som den skulle var det en mkt rolig skoter :) Hittar du bara en som är i fint skick så kommer du bli mkt nöjd med den :)
Se upp för en med pärlvit huv med zr440 dekaler så klarar du dig bra (min gamla;))

haha okey tur att det inte är den jag tänkt köpa då haha:laugh:eek:key jo ska kolla igenom den noga. om variatorerna är dåliga är det att renovera lr nån bra för hyffsat pris nån rekomenderar:hmmmm:

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Jo, som jag sa så bara du hittar en fin så kommer du ha mkt roligt med den :) Mkt skoter för pengarna :) Tar sig skapligt bra i lössnö så länge de inte är allt för brant uppför.

ArticMann

Medlem
26 jun 2010
20
0
1
Norsjö
Jag har en Zr580 1995. Saken med 580 är att variatorn kan strula. Jag köpte ett variatorkitt till min för enligt bengans motor är de den bästa lösningen för variatorstrulet.

ArticMann

Medlem
26 jun 2010
20
0
1
Norsjö
Hejsan. Du lär juh inte bli besviken jag har en zr 580 från 95, det är som alla säger , variatorerna har lust att kruxa men enligt bengans motor är ett variator kitt en bra lösning. Jag beställde mitt variator kitt för nå dar sedan. 3 Vikter 1Helix 1Variator fjäder. Kan kanske funka.

Sen ska du va noga med förgasarna,insugs och luftburksgummin samt regering av benisn.
Men när den går vilken den gör, så är de en helvetes maskin å köra. Snabb pigg och skricker riktigt fint.