IQ RR 09 Pipa & drevning.

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
Hej, undrar om det är någon här som har bra tips på vart det går att köpa SLP pipa & burk till RR 09 till bra pris? Undrar även om en lämplig nerdrevning, är det någon som har drevat ner sin, hur många kugg osv? Blev det bra? Bestyckningen med pipan?

Vet även att vissa har fått problem med SLP pipan på rr, den är tydligen lite större än original och tar därför i huven, har någon löst detta eller har det ens hänt er som har pipan? Behövs det några modifieringar på huven för att den ska passa?

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
sök om du hittar i USA..MKT billigare än i sverige.i vissa fall:)... vad jag har förstått så har dom flesta dreva ner två kugg.. dem ska då gå ruskigt fint med den drevningen och 44matta... bestyckning är svårt å säga eftersom de beror på vars man är å kör osv....

är det inte dynopipan som tar i? iaf den ja monterade på en polares maskin så tog den i..de var en dynoportpipa...
SLP borde ha bättre passform tkr ja:)

Kristo

Välkänd medlem
15 dec 2006
198
0
6
Järvsö
slp pipan ligger väldigt när huven den med, man får ju med värmetejp som du ska sätta dit på innsidan av huven. en kompis till mig glömde det och smälte lite hål på huven ;(

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
slp pipan ligger väldigt när huven den med, man får ju med värmetejp som du ska sätta dit på innsidan av huven. en kompis till mig glömde det och smälte lite hål på huven ;(
Precis vad jag har hört, får väl testa med sån där värmetejp då. Tack för tipset. Du vet inte var din kompis köpte pipan?

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
sök om du hittar i USA..MKT billigare än i sverige.i vissa fall:)... vad jag har förstått så har dom flesta dreva ner två kugg.. dem ska då gå ruskigt fint med den drevningen och 44matta... bestyckning är svårt å säga eftersom de beror på vars man är å kör osv....
Ok, får väl leta lite efter att beställa i USA men vill nog helst beställa i Sverige ändå, är ju betydligt enklare. Fast är prisskillnaden stor kanske man ger sig in på en beställning från usa. 44 matta är det inte säkert det åker på, sitter ju ändå en 38 original. Nerdrevning 2 kugg verkar nog vanligaste vad jag sett också, kanske blir så. Tack för tipsen iaf,

Kristo

Välkänd medlem
15 dec 2006
198
0
6
Järvsö
här har du en länk http://sled-parts.com/sledparts/sledparts_slp_exhaust.html finns ju så klart på flera ställen med, i dagens växelkurs ca 3500:- plus frakt då och tull och moms, frågan är ju om du känar på det innan det är klart. motorhuset tror jag ska 7500:-
sålde pipa/burk till en rr jag för någon vecka sen för 5000:- som var typ helt oanvänd så har du tur så kan du hitta en begagnad för rätt peng.

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
här har du en länk http://sled-parts.com/sledparts/sledparts_slp_exhaust.html finns ju så klart på flera ställen med, i dagens växelkurs ca 3500:- plus frakt då och tull och moms, frågan är ju om du känar på det innan det är klart. motorhuset tror jag ska 7500:-
sålde pipa/burk till en rr jag för någon vecka sen för 5000:- som var typ helt oanvänd så har du tur så kan du hitta en begagnad för rätt peng.

är dem shyssta som dom flesta är så skriver dom ner priset kanske till 2000kr..sen äre 25% på de plus... blir alltså 2500kr så 3000 totalt:)

men enligt mig så tkr ja inte du ska satsa på ett system...polarn satte singelrör och de.. den blev lite rappare ja..men jag blev inte impad...höll han med min 440 upp till 70blås typ...då är Vforce och Vkit och drevning ett bättre allternativ enligt mig..

PDSAB.se säljer billiga Vforce... stoooor skillnad på skotern när du sätter Vforce..

Sneable

Välkänd medlem
26 mar 2009
280
0
16
Malå
Såg en sida som sålde för 400 dollar.
Om man har en kompis i USA kan han väl köpa den och skicka den privat på något sätt så man slipper tull eller moms eller vad det nu är.
Såg att frakten kostar 155 dollar på den sidan.
Undrar vad den kostar privat?

Vad är skillnaden mot v-force och boyesen reeds (stavning?)

Vet någon vad lilla och stora drevet kostar samt vart jag kan beställa det?

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
de kostar 155dollar privat:p... men de kommer då oxå till tull osv....
är dom riktigt shyssta så plockar dom ur grejerna ur kartongen osv och skickar endast i en annan kartong (ser ut som beggat) så slipper du tull.men då kan dom ej skicka med nå kvitto..men de är ganska onödigt då oftast en pipa inte kan ha nå deffekter:p isf är de nästan mer värt å laga den än å betala frakt tebax till företaget osv.....

vad skillnaden är?

Boyesen reedsen ska ge mer effekt på lägre varv..men ny testar har gjorts å visat att Vforcen ger bättre än boyesen på högre varvtal...

http://www.pfracing.se/

sen går du på technotes sen scrollar du ner och ser då detta:

Boysen vs V-force

Det vi sett vid våra dyno körningar är att det Absolut bästa
pris/prestanda är Boysen reeds monterat på std korgar.. På en
maskin som inte är så trimmad är det hårfina skilnader i effekt
med V-force eller boysen rad walve korgar vs Bara Boysen reeds..
Trevligt att det finns nått som ger effekt billigt.
PS: V-force korgens nedre tunga öppnar i det närmaste ingenting
på vissa maskiner. För blocket är för trångt i ingången.
Ett sätt är att montera reeds spacers för att få de bättre.
Gäller främst Arctic F6/F7 och Ski-doo(rotax) trippel serien.

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Vart hittar man billigaste pipan i usa (slp) och vart hittar man billigaste boysen reeds till org korgen? Om det finns till rr? Är det samma som 600HO -07? Eller nån iq 440 kanske?

Sneable

Välkänd medlem
26 mar 2009
280
0
16
Malå
Måste man betala tull och moms om man åker dit själv och tar med pipan hem i väskan på flyget/båten?

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
Det blir inga halva priser med tull,moms,frakt.

njae halva priset blire inte.men de blir betydligt billigare om de är en shysst handlare som skriver ner priset... mer än en som gjort de för mig...kommmit undan med tusenlappar...