snabbaste/största skotermotorn?

  • Trådskapare Deleted member 6797
  • Startdatum
D

Deleted member 6797

är det vmax 4 800 me 4pipigt?

tänke av 2 taktare. eller finns de tripplar som går bättre?
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Om ni har sett filmen Alticity 2 så är det med en v-max 4 i den som har bender quad pipes, fullportning mm mm + att den är rejält lättat, förlängd till 365 skulle jag tippa, kanske lite längre. Den ser iaf ut att gå fruktansvärt hårt. Spelar ingen roll om han klättrar eller kör på plant, håller han full gas står den *****r rakt upp hela tiden.
 
D

Deleted member 6797

det ja menar är störst i hk antal, vill ha typ en xcr 800 motor. men ja kör ändå it fortare än 140. så vrid vill ja ha å de har ju tripplar
 
B

Biosteel

det ja menar är störst i hk antal, vill ha typ en xcr 800 motor. men ja kör ändå it fortare än 140. så vrid vill ja ha å de har ju tripplar

glöm då inte att tekniken går framåt och att dagens twinmaskiner börjar få fruktansvärt mycket vrid:eek:
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Satt och kolla precis på radar runs på några hemsidor och hittade en SRX -01 som gjorde 120 mph/192 km/h STD. Men jag vet att T-cat 1000 går ruskigt, så den skulle lätt spöa en SRX i toppfart. Om jag minns rätt så gjorde T-cat'n 211 km/h. Mach Zan har jag då ingen aning om, fast dom går inte dåligt dom heller. En bekants SRX -99 gjorde 188 km/h med GPS, men hur är det med dom mäter dom exakt?
 
Last edited:

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
jag tyckte att thunder 1000 som vi hade förra våren gick ganska fort, dock mätte jag bara hastigheten på sjön när det var dåligt före (ca 10cm lössnö) och då visade gpsen 167km/h, vid bra före klarar den lätt uppemot 190+
Det roliga med skotermätare är att stormen jag hade, så veckan den var original så körde jag 180 med den, och sen 170 nerdrevad 2 kugg med pipor, v-kitt å vevhusportning, dock gick det ju ganska mycket snabbare upp till 170 då.. men hade gärna velat testa den skotern med gps för att få riktiga siffror, att lita på en skotermätare vid dom hastigheterna är som att tro på allt som står i aftonbladet
 

Turbomountain

Välkänd medlem
17 aug 2007
895
0
16
Jämtland
7500 är väl inte så mkt?
Här filmas grafen som tydligt och klart visar att varvtalslmätningen inte funkar. Grafen hoppar fram och tillbaks likt en seismograf under värsta jordbävningen. Vid ett tillfälle så går den även ut mot skärmens ytterkant och sifferrutan visar åtminstonde över 8300 rpm.

Minst 5st på plats konstaterar ut varvtalsmätningen av motorn inte är tillförlitlig och flyttar mätningen till hjulen. Detta skrivs på filmen.

Ändå sitter en liten skojare och tycker sig kunna påstå att toppvarvet är 7500.