Vanliga problem med skoter som stått ute 2-3år?

sjoons

Medlem
24 aug 2009
34
0
1
Orsa
Again, vad är dom vanligaste problemen/slitagen m.m på en skoter som stått ute ett par år? Ska ev köpa en skoter som stått.
Tänkte renovera upp den och så.
skotern är års 99 el 00
vad är viktigast att fixa för att inte skotern ska paja efter några körningar?

/sjoons

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.285
86
48
Övik
Typ över 90% av alla vevaxelhaverier börjar med rost och det är ju inte omöjligt att det finns på en maskin som stått ute några år, desto svårare att kolla förrän efter ett tag :)

Annars bromsar, byta oljor m.m

sjoons

Medlem
24 aug 2009
34
0
1
Orsa
Typ över 90% av alla vevaxelhaverier börjar med rost och det är ju inte omöjligt att det finns på en maskin som stått ute några år, desto svårare att kolla förrän efter ett tag :)

Annars bromsar, byta oljor m.m
Ah okej, tycker du att jag ska renovera motorn?
Låter som en ganska bra idé? xD

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.285
86
48
Övik
Jo absolut en bra idé. Men kolla upp ungefär vad det kostar först, så det inte kommer som en chock ifall det är hutlöst dyra grejor. Vad är det för skoter?

sjoons

Medlem
24 aug 2009
34
0
1
Orsa
Jo absolut en bra idé. Men kolla upp ungefär vad det kostar först, så det inte kommer som en chock ifall det är hutlöst dyra grejor. Vad är det för skoter?
Jo det är klart jag börjar att kolla upp det. Har en del kontakter så blir nog inga problem med lackering eller cylindrar / portning m.m där kommer jag undan billigt. Är väl nya delar som kommer kosta min skjorta..
Lynx Millennium edition vet inte riktigt vad det är för grejer men det märks.