Slutburk??? Vem är "bäst"

SoNNisCH

Välkänd medlem
12 dec 2007
432
0
16
Finland
angående slutburkar... på sdi maskinerna sitter de ju avgasnåtgivare på slutburken undrar om man köper en burk om de e fäste för dessa på dem? eller ska man skita i burken för jag har hört att mindre motstånd i burkarna gör att dessa givare brinner sönder och en ny kostar lite grann av skjortan????eller?
Om du köper en burk som är för en SDI så finns de gänga för avgasgivare.
 
B

Biosteel

Tjena har precis varigt och köpt mig en rev 800 -05 och killen som hade den innan verkade älska variatorer.

Grejjen är den att killen innan har ställt variatorn efter bänkning och verkat lyckats rätt bra då han enligt diagram fått ur revven 74,9 hk på mattan.

MEN nu ärde inte de de hanlar om utan de handlar om att jag är ett inbitet "trimm"-burksfan och ja , jag vet också att vissa burkar kan tappa ett par hk men jag är villig att låta de passera bara pga att jag blir så ***** taggad av ljudet!

Jag har igentligen 2 st frågor:

1: kan de ge en större effektförlust på min skoter som är så pass optimerad i variatorn?

2: vilken burk är bäst? Dvs skönt ljud - minst effektförlust.

Mvh
/Robbin
original funkar bäst för allas behov:eviltongue:
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.259
80
48
Övik
Håller på bygga en bondburk till min xp. Mest bara för roligt, men tanken är låg ljudnivå och vikt. Sen hur bra den fungerar återstår att se, den är byggd med plåtar i för att ljudet ska studsa, samt rör med hål och dämpull (läs svinto m. tvål i). Bilder på insidan kan ni glömma, allt är klippt med plåtsax, bockat med händerna så det ser rent av förjävligt ut :beer: Men funkar det utan effektförlust m.m ska jag lägga upp en ritning samt bygga en i rostfritt!
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Jag håller på bygga en bondburk till min XP.
Mest bara för roligt, men tanken är låg ljudnivå och vikt.
Sen hur bra den fungerar återstår att se, den är byggd med plåtar i för att ljudet ska studsa,
samt rör med hål och dämpull (läs svinto m. tvål i).
Bilder på insidan kan ni glömma, allt är klippt med plåtsax,
bockat med händerna så det ser rent av förjävligt ut.
Men funkar det utan effektförlust m.m ska jag lägga upp en ritning samt bygga en i rostfritt !
Låter bra det dära....
Kreativitet skapar tillfredsställelse !!! :rock:

Jag antar att du redan läst denna : http://www.snowmobile.se/forum/showthread.php?t=14488




.
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.259
80
48
Övik
Låter bra det dära....
Kreativitet skapar tillfredsställelse !!! :rock:

Jag antar att du redan läst denna : http://www.snowmobile.se/forum/showthread.php?t=14488




.

Har lusläst tråden femtielva gånger, haft dina fina bilder som utgångsmaterial :) Iofs, kan posta en bild hur jag gjort som, troru det ens har en chans att fungera?



Plåtarna längst upp blir ju som konor, punktad i väggen med 3 plåtbitar, sen röret nere med ull på. Men som sagt, bara för kul :)
 

SoNNisCH

Välkänd medlem
12 dec 2007
432
0
16
Finland
Håller på bygga en bondburk till min xp. Mest bara för roligt, men tanken är låg ljudnivå och vikt. Sen hur bra den fungerar återstår att se, den är byggd med plåtar i för att ljudet ska studsa, samt rör med hål och dämpull (läs svinto m. tvål i). Bilder på insidan kan ni glömma, allt är klippt med plåtsax, bockat med händerna så det ser rent av förjävligt ut :beer: Men funkar det utan effektförlust m.m ska jag lägga upp en ritning samt bygga en i rostfritt!
HAHA de e rätt sånt här gillar jag!allt är klippt med plåtsax, bockat med händerna så det ser rent av förjävligt ut
 

Oskar

Välkänd medlem
20 sept 2005
170
1
6
48
Karlstad
www.boondocker.se
Sv: PPP

:rock: "PPP" :rock:


Ski-Doo : http://www.precision-performance.com/ProductList.asp?DeptID=12

Där har ni slutburkar som verkligen levererar någonting !

De har hållit på längst av alla och vet hur dem skall byggas för att funka samt att kvalitén är på topp !

Ni som har dem vet vad dem presterar och ni som köper dem kommer inte att ångra er ! :beer:



.
Jag är i valet och kvalet att skaffa en slutburk till XP:n.
Men vet inte riktigt vad, vill absolut inte ha någon som för ett ***** liv om sig.
SLP burkarna brukar ju vara ganska OK i nivå, nån som vet om PPP är något liknande.
Eller tips på något annat som funkar bra. Vill ju inte tappa effekt heller...

//Oskar
 

SoNNisCH

Välkänd medlem
12 dec 2007
432
0
16
Finland
Sv: PPP

Jag är i valet och kvalet att skaffa en slutburk till XP:n.
Men vet inte riktigt vad, vill absolut inte ha någon som för ett ***** liv om sig.
SLP burkarna brukar ju vara ganska OK i nivå, nån som vet om PPP är något liknande.
Eller tips på något annat som funkar bra. Vill ju inte tappa effekt heller...

//Oskar

Tikka PPC is the shit!
 

RannerKing

Välkänd medlem
24 maj 2006
1.185
1
16
34
Vittangi/Kiruna
www.LynxTalk.se
Jag har kört med en MBRP burk på min Enduro 700-01 och den gick märkbart renare iaf sen vet jag inte om den ger någon effektökning, och även om den skulle ge ett par hästar så är det ju ändå inget man känner av.

Men som sagt: Renare gick den, speciellt på lägre varv.
Och nej, det var inte ljudet som gjorde att jag tror det.