Jo jag vill bara göra er uppmärksam

D

Deleted member 9532

Jag gillar hur folk skriver om att det snöat och att det snart är vinter :p Själv springer man fortfarande runt i t-shirt om kvällarna här nere i fjollträsk :(
 

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Det var vad aftonbladet skrev och man ska alltid ta det med en nypa salt.
Kollade just på smhi och sa annat dom :p
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Blir en sen vinter då med andra ord.
Som att naturen har "tömt" lite av den snö som annars hade fallit ner senare under vintern. Nu kommer några att ifrågasätta det påståendets vetenskaplighet men hey i'm just sayin'.
Enda gången jag blir irriterad när det snöar är när det snöar vid midsommar osv för det kommer smälta bort, tycker att det skulle falla ner i november istället.. :cool:
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Haha när jag var i Jokkmokk/karats den 6 juli så börja det snöa lite grann :) Då blev man lite mör för de stannar ju aldrig.
 

Marqus91

Välkänd medlem
18 okt 2007
556
1
16
Sandviken
här i gästrikland så närmars sig vinter rätt snabbt också, vi har haft 0 gradit nu och frost på morgonen, samt att vi inte har varmare än 10-11 grader mitt på dan när solen är som varmast. och så mkt som de regnat i år så kommer de nog blir riktigt bra med snö iår (Får vi iaf hoppas)
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Ja hoppas vi får snön lite tidigare iår.

Det här är 27dec, inte så mycket snö


25jan, fortfarande inte så mycket snö


Snön är seg här vid kusten.
 

Marqus91

Välkänd medlem
18 okt 2007
556
1
16
Sandviken
ja men ni hade iaf snö där då, vi fick snön i sluten på januari, så jag tycker du ska vara rätt nöjd ändå...... :p
 

maqqe17

Välkänd medlem
18 aug 2008
492
1
16
Skellefte


23 november här förra året :)
Skitdålig bild, men man ser snödjupet på ett ungefär iallafall.
Dock smälte de bort mycket till jul nångång, och kom tillbak där nångång i mitten/slutet på januari tror jag...
 

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
36
Sollefteå
Här i Sollefteå va de mycke snö påstås de, lynxen höll inte med... :p Men dom senaste åren har man kunnat köra första lilla turen på 2dm snö mellan jul å nyår, i år sladdade vi lederna vid lucia om ja minns rätt :D Sen att bäcken inte hade frusit, de var en annan sak... Service-skotern kom, min position är lite brevid spåret... :D
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
30 November började man kunna köra.

6 December hade vi en halvmeter puuuder

4 Januari



Hoppas på en lika bra vinter iår!!
:hello:
 

snowmobileer

Välkänd medlem
27 maj 2009
366
0
16
jo visst kommer snön snart:rolleyes: mekar med ny skotern och brorsan åker och köper skoter om nån dag:cool:åsså kom ju skotertidningen idag :)