haha men lägg av. du kan ju inte mena allvar om du tkr orginal rutan är snyggare än den låga?Lyfter på hatten och tackar!
Kan tillägga att den blev ännu snyggare med den höga originalrutan. Bild kommer.
haha men lägg av. du kan ju inte mena allvar om du tkr orginal rutan är snyggare än den låga?Lyfter på hatten och tackar!
Kan tillägga att den blev ännu snyggare med den höga originalrutan. Bild kommer.
Hehe, det är väl för att jag fyllt 35 = bekväm.haha men lägg av. du kan ju inte mena allvar om du tkr orginal rutan är snyggare än den låga?
en fråga.. vad kostade rullarna?Nu sitter boggien på plats. Jag o svärfar hade ett h-vete att få dit den, innan vi kom på att lossa bultarna till quickrodsen. Då gick allt ungefär 10 gånger lättare. :loco:
Satte den i de nedre bulthålen, får se hur det känns.
Jag passade även på att byta rullarna i primärvariatorn. Resultat: allt rassel på tomgång försvann.
Nu är det bara Maxximum Performance rullsekundären kvar att fixa innan uppstart. Bussningar är beställda och en passande helix är på G.
Snö, kom!
men va fan.. kolla om han har till mig oxå.. skulle vara dags att byta dom.. haha.Vet inte, en kompis hade dem. Men de finns på KN racing bl a.
De gamla rullarna och axlarna (som var rätt så ok) skänkte jag bort till en bättre behövande här på forumet.
Vilken färg?Mohahaaaa, jag skaffade Powder Pro-skidor idag. :biggrin1: Men de har SkiDoo-fästen. De verkar passa med lite slipning.
Men, Skidoofästena är ca 7-10 mm lägre än standard yamahafästen. Bra eller anus?
Passar yamahans "gummiklusar" i skidoo-fästena?
(Jag kan iofs få tag i yamahafästen till powderpro, men då måste jag vänta till efter helgen, och jag vill köra nuuu.)
vart utanför umeå kör du någonstans då?Stämningsbild efter dagens korvgrillningstur på berget:
ja det är farligt....Tavelsjö.
Dock ej på sjön. I helgen var det iofs 20 cm is på den lilla snutt "led" som är packad, men bara 5 cm direkt vid sidan av.
TRIMMA!! :biggrin1:Nu känns det nästan lite tomt. Vad ska jag nu göra för moddningar? Eller ska jag, hemska tanke, bara köra?
Nja, den har redan typ 50 hk mer än jag klarar av...TRIMMA!! :biggrin1:
jag tkr du ska satsa på svart Mesh tyg. som du ber frugan sy fast runt gallren... det ska jag satsa på iaf.MM700 har redan plåten. Jag har kopplat ur tors, men har inte kört tillräckligt mkt för att hinna utvärdera.
Men, i mitt fall rör det sig om två olika bludder. Dels bluddret som uppstår när man dyker i djupsnö och motorn får för lite luft (inget större problem tycker jag), dels bluddret vid gasuppsläpp (större problem).
Jag funderar på att klippa till måttanpassade kartongbitar för luftintagen i huven, så man enkelt kan sätta igen dem vid pudersnö.