En fråga angående lackning

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Som topic lyder..

Har tänkt att lacka mina boggie skenor/stagen till trailing armarna och lite andra små saker.
Men till fråga, duger de om man bara kör på spray färg och sen några varv med klarlack? tänkte om de håller med de eller om man ska måste lämna in på riktig lackning för att få de bra?:)

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Metso lackade sin fravagn å boggi med nått som ja tror hette hammertie. Om jag inte mins fel så fick dom inte bort de med bläster lr va de va han sa så dom va tvungen att använda nått kemiskt för att de skulle lösas upp å släppa :)

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.285
86
48
Övik
Vanlig sprayfärg håller inte länge, pulverlack är däremot bättre men lite svårt att göra utan utrustning.

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Metso lackade sin fravagn å boggi med nått som ja tror hette hammertie. Om jag inte mins fel så fick dom inte bort de med bläster lr va de va han sa så dom va tvungen att använda nått kemiskt för att de skulle lösas upp å släppa :)
Hehe så kan de gå, jag spädde ut färgen med hum? undra om de va 33% lacknafta, står på burken, och använde aerosol och kompressor. Resultatet vart kanon. Fast nyansen ja blanda till vart inte bra :eviltongue: :(

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
vad skulle det kosta att lämna in a armarna (på en yamaha 4 taktare) för pulverlack på en firma ungefär?