skoterförsäkringar !!

hoj_henke

Aktiv medlem
25 feb 2009
50
0
1
Orsa
Hej har letat och sökt efter billiga skoterförsäkringar men i alla inlägg jag läst så står det bara vilken modell och vilken omfattning samt pris.. dom betalar.. men sällan någon som skriver vilket bolag dom använt sig av..

har ringt runt hela dagen och sökt på nätet efter billiga bolag.. det jag hittat som jag tyckte verka vettigast var dom här två..

www.dina.se är billig och du betalar samma avgift varje månad :ciao:

www.gjensidige.se Är oxå billig och du får rabatt om din skoterklubb är medlem i snofed.. men här är månadsbetalningen dyrare vinterhalvåret när du brukar din skoter.. :eviltongue:

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Jag har Srx 700an helförsäkrad i folksam, något som var sjukt var att för två vintrar sen kostade helförsäkringen drygt 4000:- på skotern och vintern som var i år kostade den bara 1700:- :) Jag har dock skotern i morsans namn annars skulle den vara för dyr. Den skulle garanterat kosta runt 10000:- i mitt namn. Men vi har också bilar och hus i folksam, så desto mer du har försäkrat i samma bolag desto billigare försäkringar får du. Annars brukar salus ansvar alltid vara bland dom billigaste så kolla med dom om du inte gjort det! ;)

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Jag har min sxr 600 hos folksam, betalar runt 1400:-/år för helförsäkring, har ej kollat vad det kostar iår. Dock står farsan på skotern.

Farsan betalar 500:-/år för helförsäkring på sin Venture 500 XL, även den hos folksam.

Har hört att om skotern står i en tjejs namn blir försäkringen billigare, är det så:hmmmm2:? (rätta mig om jag har fel) Han jag köpte skotern hade varit med om det.

hoj_henke

Aktiv medlem
25 feb 2009
50
0
1
Orsa
Jag har min sxr 600 hos folksam, betalar runt 1400:-/år för helförsäkring, har ej kollat vad det kostar iår. Dock står farsan på skotern.

Farsan betalar 500:-/år för helförsäkring på sin Venture 500 XL, även den hos folksam.

Har hört att om skotern står i en tjejs namn blir försäkringen billigare, är det så:hmmmm2:? (rätta mig om jag har fel) Han jag köpte skotern hade varit med om det.
Hej pratade med folksam i dag och hörde mig för vad min skoter skulle kosta hos dom.. jag är 39 år och har typ 20 skadefria år. min skoter är en ski doo mx z x 600 H.O. E-TEC -09.

20000 kr helförs/helår men då gick den att ställa av om man vela.. :hmmmm:

larsmxz

Välkänd medlem
3 aug 2008
224
0
16
Edsbyn
Jag har en snofed försäkring hos gjensidige!
årsförsäkringen kostar 3732:- OCH självrisken på VAGNSKADAN ÄR 3000:-

Har en Lynx RE 600Ho -07 och är 26år
Bra tycker jag!!

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Hej pratade med folksam i dag och hörde mig för vad min skoter skulle kosta hos dom.. jag är 39 år och har typ 20 skadefria år. min skoter är en ski doo mx z x 600 H.O. E-TEC -09.

20000 kr helförs/helår men då gick den att ställa av om man vela..
Det var saftigt :eek: Ring och kolla med salus ansvar.

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Det man bör ta med i beräkningen beroende på körstil är självriskskostnaden vid ett eventuellt nyttjande.
Dina har tex. 10.000 i självrisk på vagnskada och det kan ju vara lite saftigt.

Hej har letat och sökt efter billiga skoterförsäkringar men i alla inlägg jag läst så står det bara vilken modell och vilken omfattning samt pris.. dom betalar.. men sällan någon som skriver vilket bolag dom använt sig av..

har ringt runt hela dagen och sökt på nätet efter billiga bolag.. det jag hittat som jag tyckte verka vettigast var dom här två..

www.gjensidige.se Är oxå billig och du får rabatt om din skoterklubb är medlem i snofed.. men här är månadsbetalningen dyrare vinterhalvåret när du brukar din skoter.. :eviltongue:

hoj_henke

Aktiv medlem
25 feb 2009
50
0
1
Orsa
Jag har en snofed försäkring hos gjensidige!
årsförsäkringen kostar 3732:- OCH självrisken på VAGNSKADAN ÄR 3000:-

Har en Lynx RE 600Ho -07 och är 26år
Bra tycker jag!!
mm jag ska ta en där jag med nästa år, får ju en gratis märkesförsäkring det här året...

24 aug 2007
6
0
1
Är man medlem i en Snofedansluten snöskoterklubb får man rabatt hos Gjensidige.
Det är gratis för klubben att gå med i Snofed 1:a året om man vill prova på.
Har man förarbevis får man mera rabatt.
Betalade ca 2500 :- helförs/helår.

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Jag har Srx 700an helförsäkrad i folksam, något som var sjukt var att för två vintrar sen kostade helförsäkringen drygt 4000:- på skotern och vintern som var i år kostade den bara 1700:- :) Jag har dock skotern i morsans namn annars skulle den vara för dyr. Den skulle garanterat kosta runt 10000:- i mitt namn. Men vi har också bilar och hus i folksam, så desto mer du har försäkrat i samma bolag desto billigare försäkringar får du. Annars brukar salus ansvar alltid vara bland dom billigaste så kolla med dom om du inte gjort det! ;)
En -99 Srx kostar 4.168 hel/hel på min 17-årige lillebror. Det är värt dom extra slantarna för att slippa göra ett försäkringsbedrägeri och eventuellt bli utan pengar helt. Notera att jag bara har kollat ett enda bolag (www.dina.se) så det kan finnas billigare.

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Jag tycker dina försäkringar har bra priser, betalar 4000:- i helförsäkring på min 600 RR -09. Dock så är självrisken en riktigt käft smäll på 10.000:-
Men men, smakar det så kostar det:rock:

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa

20000 kr helförs/helår men då gick den att ställa av om man vela.. :hmmmm:
Helt sjuk hög försäkring..........
Jag betalar 4690:- helförsäkring helår iof en -04.
självrisk vagnskada 5000:-, stöld 5000:-

detta är hos länsförsäkringar men då har vi iof hem, bilar, ungar, husvagn på samma bolag så det är inte så farligt tycker jag

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Min försäkring är billig som fasen, 0 kr/ månad och 0 kr/året.. man få se till å inte krocka :D
Få se vad som händer den dan du kör och skadar nån eller liknande... då kommer du va återbetalningsskyldig resten av livet. ren idioti imo....

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Medans ni pungar ut med försäkringspengar så köper jag något roligare för pengarna, man måste tänka så :rock::aetsch:

Synd =))

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Medans ni pungar ut med försäkringspengar så köper jag något roligare för pengarna, man måste tänka så :rock::aetsch:

Synd =))
Har du inte råd med dom futtiga slantarna så kanske du ska byta till en billigare skoter.
Varför tror du Tff finns?

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Har du inte råd med dom futtiga slantarna så kanske du ska byta till en billigare skoter.
Varför tror du Tff finns?
Dom "futtiga" slantarna använder jag till annat kul :beer:

på dom ställen jag kör behövs ingen pga risken att de ska hända nått = 0

Försäkring till skoter är något jag aldrig kommer teckna, inte idagsläget iaf :bootyshake:

Aldur

Medlem
6 sept 2009
36
0
1

Gjenside försäkringar är nog knappast nått man kan rekomendera ifall du har en 800:a.... Min M8 skulle kosta 9800 :- :stupid:
Rätt saftigt!

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Crossfire 1000 -08 på Dina kostar ca 5400kr helår/helförsäkrad på en som är 26år iallafall.

De tycker jag är helt ok...dock som sagt 10000kr i självrisk om man smäller så man får tänka sig för istället:)