jahaa;d nu är snart vintern hära.jag har bytt motor i IQn till en 600snurra.och så är de SLP twinrör i den.vforce osv...har även dialajet som ja installerat.
jag fick med ett par förgasare till motorn.så dem tog ja såklart å använde. (40mm flatside TM gasare).
dessa hade då 35 i lågfart och 460 i mainjet. jag var tvungen å höja lågfarten till 45 för att den skulle gå bra på lågen...
nu till de roliga..jag tänkte då killen före mig hade kört med crank chop twinrör att bestyckningen vore ju GANSkA nära iaf.. så jag smackade ihop allting..startade..jaa kan ju säga att de lät som att man dränkte nån i badkaret så jag sänkte till 440..funka inte. sen ner till 420..funka inte..nu är ja nere på 400..nu går den RUSKIT bra...
de ja itne vet är då om den går för snålt?...
har ju som inge begrepp alls då jag inte får någon färg förutom kolsvart på stiften. har varvat, har testa hålla i bromsen för att få lite motstånd.osv..men de ger inge färg..
måste man köra länge för att få färgen?=) måste skotern ha belastning?
jag fick med ett par förgasare till motorn.så dem tog ja såklart å använde. (40mm flatside TM gasare).
dessa hade då 35 i lågfart och 460 i mainjet. jag var tvungen å höja lågfarten till 45 för att den skulle gå bra på lågen...
nu till de roliga..jag tänkte då killen före mig hade kört med crank chop twinrör att bestyckningen vore ju GANSkA nära iaf.. så jag smackade ihop allting..startade..jaa kan ju säga att de lät som att man dränkte nån i badkaret så jag sänkte till 440..funka inte. sen ner till 420..funka inte..nu är ja nere på 400..nu går den RUSKIT bra...
de ja itne vet är då om den går för snålt?...
har ju som inge begrepp alls då jag inte får någon färg förutom kolsvart på stiften. har varvat, har testa hålla i bromsen för att få lite motstånd.osv..men de ger inge färg..
måste man köra länge för att få färgen?=) måste skotern ha belastning?