Hej alla skoterdiggers:rock:.
Jag har köpt mig en Panther lång-85 i oskruvat skick( dvs dom har tamejfan aldrig dragit åt en bult som har suttit löst, kanske ersatt den med ett buntband eller två.
Det var inte aktuellt att köpa en sån meeen......han skulle bara ha 1000 kr för den. 426 ärliga mil,orginal matta i mycket bra skick,papper osv.
MEN nu känns det som detta projekt har ballat ur, jag skulle bara fixa felen som var dvs ,fixa elsystemet,ny lack på huven( den är väldigt solblekt,har stått oanvänd i 8 år bakom en lada!!!) mm.
Nu har jag rivit hela skotern i molekyler och börjat montera ihop den igen MED BULT, har bla lagat rost i framstammen...batteriet hade fryst sönder och syra läckt ut. Allt är lackat eller fixat.....blir finare än en ny Panther!!!!.
Men jag har lite frågor.....På typbrickan på motorn Rotax 503 står det Alpine..är det rätt benämning på denna motor?
Ska man eller bör man renovera en sån här maskin till orginalskick...jag har haft lite funderingar om jag sulle sätta på en lite nyare och bredare framvagn, höja den bak,lacka den i Arctics Kawagröna( min son vill att allt ska vara Kawasakigrönt), kommer väl aldrig att bli en samlarskoter ändå kanske!.
Skulle även behöva lite grejer till den om någon har eller vet vart det finns(vet att det finns nya grejer att köpa till den).
Kompletta skidor med dämpar och allt
Ruta i bra skick
Locket till tankmätaren, mitt är numera gult och ej genomskinligt.
ev stötfångarbåge utan bulor och skavmärken.
Plast biten (locket över tanklocket).
Locket till packlådan som sitter std.
ELLER är man en idiot som håller på med en sån här skoter överhuvudtaget, dom kanske är totalt värdelösa.......
Har tagit mycket foton men vet inte hur man lägger in dom!
////H.G
Jag har köpt mig en Panther lång-85 i oskruvat skick( dvs dom har tamejfan aldrig dragit åt en bult som har suttit löst, kanske ersatt den med ett buntband eller två.
Det var inte aktuellt att köpa en sån meeen......han skulle bara ha 1000 kr för den. 426 ärliga mil,orginal matta i mycket bra skick,papper osv.
MEN nu känns det som detta projekt har ballat ur, jag skulle bara fixa felen som var dvs ,fixa elsystemet,ny lack på huven( den är väldigt solblekt,har stått oanvänd i 8 år bakom en lada!!!) mm.
Nu har jag rivit hela skotern i molekyler och börjat montera ihop den igen MED BULT, har bla lagat rost i framstammen...batteriet hade fryst sönder och syra läckt ut. Allt är lackat eller fixat.....blir finare än en ny Panther!!!!.
Men jag har lite frågor.....På typbrickan på motorn Rotax 503 står det Alpine..är det rätt benämning på denna motor?
Ska man eller bör man renovera en sån här maskin till orginalskick...jag har haft lite funderingar om jag sulle sätta på en lite nyare och bredare framvagn, höja den bak,lacka den i Arctics Kawagröna( min son vill att allt ska vara Kawasakigrönt), kommer väl aldrig att bli en samlarskoter ändå kanske!.
Skulle även behöva lite grejer till den om någon har eller vet vart det finns(vet att det finns nya grejer att köpa till den).
Kompletta skidor med dämpar och allt
Ruta i bra skick
Locket till tankmätaren, mitt är numera gult och ej genomskinligt.
ev stötfångarbåge utan bulor och skavmärken.
Plast biten (locket över tanklocket).
Locket till packlådan som sitter std.
ELLER är man en idiot som håller på med en sån här skoter överhuvudtaget, dom kanske är totalt värdelösa.......
Har tagit mycket foton men vet inte hur man lägger in dom!
////H.G