Lumpen I19 Boden, Juli 2010 ?

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Fick hem papprena från Pliktverket idag och jag har blivit intagen som insatsstyrka/förare på I19 i Boden.
Ska göra lumpen i juli 2010 och blev lite nyfiken om det är nån annan här från forumet som ska göra lumpen då också.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Nej jag vet inte hur mycket det betyder att ha gjort värnplikt och kommer aldrig få veta heller, det har du helt rätt i.
Men jag är då ingen dålig människa/anställd för det.
Som redan konstaterat, det kommer de som aldrig går lumpen att få reda på. Och som det också är konstaterat, man inser inte förrän man gjort lumpen hur mycket det betyder. Och nej man blir inte bättre människa för att man har gått lumpen, har träffat både bra och dåliga människor som gått lumpen och både bra och dåliga som inte gjort det.

Topic: Så då hamnar TS i den sista värnpliktiga kullen med andra ord?
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jag bror min har haft nytta av att ha gjort lumpen och utlands tjänst när han har gått ut i arbetslivet. Sen så sa han att om jag inte gör lumpen så kommer han personligen hit upp(han bor i Sthlm)och ger mig ett kok stryk ;) Det var det bästa han nånsin gjort och vill göra om det igen.

Och när man har hört honom och några andra kompisar pratat om lumpen så har inte suget minskat precis ;)

arjeplogarn:Har ingen koll på nått sånt ;) Vet bara vart och när jag ska :)
 

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Gjorde Lumpen ifjol på I19. Kan starkt rekommerndera att ta dit egen bil. Finns mycket fina "Rallyvägar" som försvaret har tillförfogande. Mycket roligt kvälls nöje!
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Gjorde Lumpen ifjol på I19. Kan starkt rekommerndera att ta dit egen bil. Finns mycket fina "Rallyvägar" som försvaret har tillförfogande. Mycket roligt kvälls nöje!
Men lämna stereon och allt annat av värde hemma, då lumparparkeringen är i anslutning till en större väg - i förhållande, rätt avskiljd från regementsområdet (eller vad det kallas?).
Om det fortfarande är så? Var ett tag sedan jag fick denna info, närmare bestämt 2005.
 

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Men lämna stereon och allt annat av värde hemma, då lumparparkeringen är i anslutning till en större väg - i förhållande, rätt avskiljd från regementsområdet (eller vad det kallas?).
Om det fortfarande är så? Var ett tag sedan jag fick denna info, närmare bestämt 2005.

Det stämmer att den är ansluten till större väg. Dock så sitter Skyddsvakterna 100m från parkeringen vid grinden in till Regementet. Ska inte vara nå problem att ha bilen stående där. Hörde aldrig om nå stölder när jag var där iaf.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Det stämmer att den är ansluten till större väg. Dock så sitter Skyddsvakterna 100m från parkeringen vid grinden in till Regementet. Ska inte vara nå problem att ha bilen stående där. Hörde aldrig om nå stölder när jag var där iaf.
Min vän, som jag har fått infon av, satt själv i kuren.
Stölder förekom hursomhelst.
 

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Stölder går väl aldrig komma ifrån någonstanns. Men den pakeringen är inte mer utsatt än någon annan anser jag. Stog både olåsta bilar och, min med bla extraljus. Inte en tendens på försök till stöld. Men det kanske berodde på att bilarna var ute å hängde brett på kvällarna :D