Slp powder pro - ritning fästplatta yamaha

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
Kikar runt på blocket efter begagnade slp powder skidor, har dock inte hittat några som passar yamaha än. Så jag undrar om det är nån som skulle kunna fixa en skiss/ritning över fästplattan till yamaha. Tror ni det möjligt att göra plattan själv? Har nämnligen tillgång till verkstad.. Mycket tacksam för hjälp :ciao:
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
skillnaden mellan dessa är bara bredden... går å lägga brickor på insidan om yammas spindlar är smalare..men ett par SLP PP från en IQ passade på min Phazer FX så tror inte de är så stor skillnad:)
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
jag köpte SLP PP från en Ski-doo och satte på min Polaris, Doons fästen var smalare så jag slipade bort svetsarna som höll i brickorna och tog bort en och satte på utsidan istället, vet ej om yamaha är smalare eller bredare än Doo dock
Har bilder på operationen på min andra dator
 

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
Okej så ni menar alltså att det bara är bredden som är olika? Inte hålbilden på själva plattan/skidan ?
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Okej så ni menar alltså att det bara är bredden som är olika? Inte hålbilden på själva plattan/skidan ?
jag hade ett par CTRL (dubbelkörlade lynx/skidoo) skidor på min yamaha ett tag (kan ses på bilden om ni trycker på min avantar) o det enda som skilde va bredden på infästningen, bultstorlekan va densamma så det löstes med brickor...