Stora mat-tråden

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Det finns ju fästanordning för plåtmatdosa på avgasrör, har sett på ett par skotrar, satt på grenröret, blir lite körning innan men funkar hyffsat.

Värmde själv bullens pilsnerkorv på grenröret till min gamla opel commodore på en lyckselemarknad för herrans många år, funkade finfint det också, stack ett litet hål i burken och la den sen på grenröret, körde en kvart, kanske lite längre och sen var det gomiddag.

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Nu i helgen har jag varit med några arjeplogare, arvidsjaurare och malåare på en resa till det lilla bakåtsträvande oljelandet i väster. Norge. Där bland mycket annat gjorde jag en resa hit.

Där hittade vi en gata.

Och på den gatan hittade vi.

Där jag avnjöt en.

Detta var hands down (än en gång) den godaste pizza jag har ätit.

Citerar mig själv för att påminna om att jag har talat om det förut.
Yes, händer några gånger om året.
Pizzeria Orion i Fauske har den bästa pizzan jag någonsin varit med om. Så nu vet ni det.

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
drog en pizza i Harstad för 80kr, var inte större än en tallrik du hittar i ditt kök men fy fan vad god den var! Harstad Special hette pizzan och pizzerian hade ett så originellt namn som Milano :D

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
Det kan inte vara så gott me kall fisk? :hmmmm:
Tror hellre jag tar guds skapelse, pizzan här ovanför iställe. Haha. :D
haha, det är inte bara fisk :) men jag är ju halvasiat och man har ju sina maträtter. (testa gärna och ha lite wasabi och soya så ska du få känna på starksenap i näsan) Pizzan ser gudomligt god ut som dem flesta andra sagt!

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
16
Bjästa/ Örnsköldsvik
haha, det är inte bara fisk :) men jag är ju halvasiat och man har ju sina maträtter. (testa gärna och ha lite wasabi och soya så ska du få känna på starksenap i näsan) Pizzan ser gudomligt god ut som dem flesta andra sagt!
Hehe, nä det är sant. Ska inte säga så mycket heller då jag aldrig smakat det. :rolleyes:
Alla tycker olika, tur de ibland också! :D

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
seanbanan: Najs kebabtallrik. Lite bakgrundshistoria? Vad är det för sås på den där?
Riktigt underbart när det ser ut såhär lagom flottigt. Har inte ätit en liknande på två år nu.

B

Biosteel

seanbanan: Najs kebabtallrik. Lite bakgrundshistoria? Vad är det för sås på den där?
Riktigt underbart när det ser ut såhär lagom flottigt. Har inte ätit en liknande på två år nu.

troligen vanlig kebab sås med lättmajonäs som grund.
billig fabrikats kebab som är körd i micron och gourmetstripes:rolleyes:

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Hade tänkt posta igår men forumet låg nere.
Jag var ju som sagt till Norge i helgen. Vi var ett grabbgäng på 5 som hade planerat att åka till Bodö, göra utgång på fredagkvällen. Under lördagen gå på luftfartsmuseet och fara hem under kvällen. Det gick åt h'elvete.
Vi hade glömt(omskrivning för att den ansvarige för det bara kollade upp priserna) boka boende och i Bodö var det bertnesdagarna vilket gjorde att det inte fanns boende inom en 3 mils radie. Det blev ingen utgång. En av oss hade försänkningar i hotellnäringen så han ordnade sovplatser på Fauske Hotell. 7 mil bort.

Och då kommer vi till anledningen med den här posten.

Detta var början på lördagmorgonen. Jag vill bara säga att jag älskar norsk matkultur. Ett bord med bara fiskprodukter, men det vågade inte svenskarna röra i vanlig ordning.:D Samt massor av bröd.

Notera killen framför mig. Det är en norrlänning och därmed bär han flanellskjorta.

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
Ska vi nu prata om mat så ska vi såklart prata om hur många souvaskebaber jag ska äta i helgen?! Marknaden calls for a new record :D (såvida jag inte är i dålig form på lördag.....)

Jag längtar.

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Ska vi nu prata om mat så ska vi såklart prata om hur många souvaskebaber jag ska äta i helgen?! Marknaden calls for a new record :D (såvida jag inte är i dålig form på lördag.....)

Jag längtar.
jag ska minst klämma en där i Arjeplog ;)

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Berätta nu hur det gick i Arjeplog Polaris_snow.

Jag har nyligen upptäckt en helt ny värld av burgare.

Den heter max delifresh lowcarb och den är i princip en vanlig burgare men de har bytt ut brödet mot ett gäng salladsblad. Och den smakar så jääla fräscht.

edit: Lägger i förbifarten upp en länk också.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3608301.svd

Last edited:

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
I fredags åt jag nog den godaste hurgaren ja nånsin ätit, en cheesburgare med chili å en j*vla massa andra skitstarka kryddor å såser :p

Det tillsammans med en påse med strips och en cola va otroligt gott :p Frasses kan gör förbannat goda burgare ;)

B

Biosteel

I fredags åt jag nog den godaste hurgaren ja nånsin ätit, en cheesburgare med chili å en j*vla massa andra skitstarka kryddor å såser :p

Det tillsammans med en påse med strips och en cola va otroligt gott :p Frasses kan gör förbannat goda burgare ;)
tänker du på frasses i ström ? är det inte den där alkoholisten som äger de ?:rolleyes: