Trenden med lite längre maskiner som klarar av ledkördning känns ju helrätt och någonting jag tyckt varit attraktivt länge. I min ägo finns en Renegade 800 -07 som gått alldeles för få mil, men det skall det försöka bli ändring på i vinter. Går som en skållad bäver och nöjd är man ju. Spårvidden är ju gigantisk och dämparna omchimsade så väghållningen går ju inte av för hackor. Däremot så envisas man med att hänga med puderpumpande mountainfolk så lite mera klös under fotstegen skulle inte skada (Krappen skall få bita i gräset ). Jag skulle naturligtvis kunna byta till en M8, RMK 800 eller XR-S för samma pengar, men ni vet ju hur det är. Är man kär så är man.
Tankarna går runt att lägga på en 41x365 cm´s matta (51 mm). En sådan får man ju loss för 5-6 000 kr och förlängningsskenor hittas ju lite varstans, bla på Stenmarks. Är det nån som gjort ovanstående modifiering och har bra tips?
Har själv förlängt en Viper Mnt till 384 cm med mycket gott resultat.
Tankarna går runt att lägga på en 41x365 cm´s matta (51 mm). En sådan får man ju loss för 5-6 000 kr och förlängningsskenor hittas ju lite varstans, bla på Stenmarks. Är det nån som gjort ovanstående modifiering och har bra tips?
Har själv förlängt en Viper Mnt till 384 cm med mycket gott resultat.