Uppdateringar Assault 09ans?

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
Tjenare, som rubriken lyder, ska köpa mig en assault 09a, fått höra lite om uppdateringar och nya kolvar osv, nån som kan berätta lite mer hur det går till och om de kostar nå och om det bara är att gå till närmaste ÅF så fixar han det och så undrar jag om det tar lång tid att fixa skotern, skulle vilja lämna in den redan nu iså fall om uppdateringarna har kommit dvs, ska kanske handla skotern nästa vecka så :) Tacksam för svar Mvh/ Enberg

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Sv: Uppdateringar Assault 09ans????

ah Tack för info! :D men förstog inte, om jag köper en 09as nu från en ÅF så fixar han gratis uppdatering?
Om den nu inte redan är uppdaterad då du köper den, kolla upp det :)

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.527
409
83
Malå/Adak

Uppdateringarna är gratis, det som skall göras är byta kolvar, topp lite småplock i avgasventilerna samt slutburk.

Köper du din -08 eller -09 Polaris 800 hos en plarishandlare så säg då att du vill ha uppdateringen gjord innan du hämtar den så slipper du skaffa tillbaks den sen igen för det.

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur

robin köp en 2010 ist !
Aha så en 09 för 90-100k eller en 2010 för 136,000kr? haha =D för dom där 40k du sparar kan du ju tanka skotern mer än hela vintern så :p vet inte riktigt hehe sen blir ju försäkrig å de billigare om den är ett år äldre

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.527
409
83
Malå/Adak

Aha så en 09 för 90-100k eller en 2010 för 136,000kr? haha =D för dom där 40k du sparar kan du ju tanka skotern mer än hela vintern så :p vet inte riktigt hehe sen blir ju försäkrig å de billigare om den är ett år äldre
SKiljer inte en spänn i försäkreing mellan en ny och en 10 år gammal skoter vad jag vet sålänge motorerna är ungefär lika stora.... eller föresten, köper man en ny polaris är fösäkringen gratis ett år.....

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur

SKiljer inte en spänn i försäkreing mellan en ny och en 10 år gammal skoter vad jag vet sålänge motorerna är ungefär lika stora.... eller föresten, köper man en ny polaris är fösäkringen gratis ett år.....
haha ja men om man sparar 40,000kr så kan man göra mycket annat kul!! :)

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.527
409
83
Malå/Adak

haha ja men om man sparar 40,000kr så kan man göra mycket annat kul!! :)
Tänkte bara dementera att en äldre skoter skulle vara billigare att försäkra än en ny, att köpa ny skoter är nog aldrig en bra affär oavsett vem som betalar försäkringen =)

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur

Tänkte bara dementera att en äldre skoter skulle vara billigare att försäkra än en ny, att köpa ny skoter är nog aldrig en bra affär oavsett vem som betalar försäkringen =)
det är ju sant, om man tänker assaulten -09 kostade ca. 126,000? och nu får du dom för 90-100 så dom sjunker ju ganska snabbt också, men då är det ju bara de om polaris får till sina 800cc 08-09 nu till vinter, annars kanske man får överväga en annan

Booonie

Välkänd medlem
17 nov 2007
190
0
16
Luleå

någon här som har en bild på en assault slutburk??
både gamla och nya om dom har bytt den??
jag har köpt mig en assault men vet ej vilken som är där?

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.527
409
83
Malå/Adak

Den nya ser ut nästan som slutburken på en gammal Edge och har ingen isolering fastsatt på själva slutburken. Den gamla har en blank mjuk isoleringsskiva på sidan ut mot sidokåpan.

För övrigt så är passformen på den nya slutburken inte något att skryta med, ser ut som morsan svetsat ihop den och den passade ungefär så bra i skotern också...... fick trixa lite med fjädrarna för att överhuvudtaget få ihop det. kan tipsa om att när fjädrarna mellan pipa och slutburk går av för er, (och det kommer som att göra då polarisfjädrarna sträcks nått otroligt med nya burken), så köp bombardiers äldre fjädrar, (från tiden före XP), dom är något längre än Polaris fjädrar så dom passar betydligt bättre

Ockelbo 600-2

Välkänd medlem
14 apr 2008
132
0
6
Luleå

Vet ej, men jag tror faktiskt att det är lite dyrare då det blir dyrare för dem om man skulle krasha med en ny maskin. :)

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
de är INTE billigare försäkring..de är likadana skotrar...enda som skilljer är färg och årsmodell?
ingen av mina skotrar har då sjunkit med åren..snarare ökat i premie..

jag skulle aldrig köpa en sprillansny igen.... sämsta köp man kan göra..man tappar lätt 15k på att bara köra upp den på släpvagnen...

Flaeskbulle

Aktiv medlem
15 mar 2007
84
0
6
Det kan ju bli billigare försäkring om det var som ifjol, då stod ju Polaris för vagnskadan, vilket alltid är den dyraste biten i en försäkring. Men om du sparar något på det är ju en annan sak. Tror det kan vara bättre att köpa en begagnad och spara pengar..

aeqvist

Välkänd medlem
16 feb 2008
344
5
18
Skellefteå
de är INTE billigare försäkring..de är likadana skotrar...enda som skilljer är färg och årsmodell?
ingen av mina skotrar har då sjunkit med åren..snarare ökat i premie..

jag skulle aldrig köpa en sprillansny igen.... sämsta köp man kan göra..man tappar lätt 15k på att bara köra upp den på släpvagnen...
håller med dig men om ingen köper nytt får vi ju inga beggade skotrar heller ;)