Tempgivare?

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Tjenare, jag har en mach z 800 - 98 men jag skulle behöva lite hjälp, jag har totalrenoverat motorn på den, och när jag hade fixa/renovera hela motorn så var det dags att lyfta i motorn i chassi, så jag började flytta alla kablar och sånt, men då såg jag att det var 2 kablar som var avknipsade och som låg på kanten i chassit,( såg ut som dom hade typ tagit eltejp och tejpa dit dom ) så jag tänkte att dom inte behövs, men när jag har lyft in motorn och skruva ditt nästan allt, kom jag på att jag har ju ingen kabel som går till tempgivarn, kan det vara dom 2 kablarna som ska gå till tempen och är under motorn? jag når/ser inte kablarna heller så jag kan inte få tag i dom, hur ska jag göra? och ett problem till! när jag stoppa dit förgasarna så tog jag alla slangar från bränslepumpen och drog dom åt sidan innna jag stoppa dit förgasarna, när jag hade montera gasarna så trycker jag på alla slangar som ska vara på förgasarna, då ser jag en tjock slang som inte är igenomskinlig och jag har ingen aning vars den ska? kan det vara nån vakum slang? och isf vars på motorn ska den sitta?

Mange_P

Välkänd medlem
26 dec 2008
400
2
16
Luleå
ena slangen från bränslepumpen är vacum och ska sitta i vevhuset, brukar sitta under gasarna nånstans. Tempgivaren brukar bara ha en kabel på dom flesta och sitter i toppen.

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Okej, ska gå och titta med det vakum slangen... jo jag vet att tempgivarn är på toppen men kabeln som ska gå till tempgivarn vars går den ifrån? suger på förklara.. går det bara en kabel från tempgivarn till tempmätarn? eller ska den passerna cdi-boxen eller nå? hm.

Last edited:

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
ena slangen från bränslepumpen är vacum och ska sitta i vevhuset, brukar sitta under gasarna nånstans. Tempgivaren brukar bara ha en kabel på dom flesta och sitter i toppen.

min polle ha då två kablar..beror ju helt på vars den tar jorden ifrån... min förra skidoo hade oxå två...
du ser färgen på kabeln om de är till givarn.,

angående slangen så äre vacumslangen...de sitter en nipper på vevhuset nåsntans eller på sidan om reedportarna..

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
min polle ha då två kablar..beror ju helt på vars den tar jorden ifrån... min förra skidoo hade oxå två...
du ser färgen på kabeln om de är till givarn.,

angående slangen så äre vacumslangen...de sitter en nipper på vevhuset nåsntans eller på sidan om reedportarna..
Jo, jag tog lös förgasarna och skruva lös motorn och lyfte på motorn lite så hitta jag kablarna där, det var 2 st kablar och dom var inte för korta eller för långa, alldeles perfekt till tempgivarn så jag antar att det är till den, annars är det ju bara att starta skotern och lägga på dom och se om tempmätarn rör sig.. ang vakum slangen så hitta jag en nipp, skulle mest troligt vara där..