Bank rån i Älvsbyn 9;30 idag måndag! :P

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
vart bankrån på byn idag! ;P och nu kl 5 över tolv uppdaterade piteåtidningen sin sida med: De rånare som slog till mot Handelsbanken i Älvsbyn stoppades för en stund sedan av polis på riksväg 95 vid Jörn i Västerbotten.
http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/senaste_nytt/artikel.aspx?ArticleId=4914847

*****r va poliser som va ute på byn nu! men de e ju typiskt på hösten, det är ju rånarnas tider :)
 

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
Lite skillnad på klassen på de olika rånen den senaste tiden...

Rån nr 1: Flyger in med helikopter, hoovrar ovanför byggnaden och hissar ner ett antal personer som tar sig in, stjäl massa säckar fyllda med pengar, hissar upp det och flyger iväg utan att polisen hinner göra något.

Rån nr 2: Rånarna tar sig in genom ett par fönster på baksidan av en bank i Älvsbyn, flyr i en Volvo. Grips på 95an efter två och en halv timme.

Jag vet ju vilket av rånen jag hade valt att åka fast för... :D
 

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
49
Luleå
Men de e ju typiskt på hösten, det är ju rånarnas tider :)
De höjda skoterpriserna som forcerar fram kriminella handlingar måntro :laugh:

Skämt å sido, det är förbenat bra att de åker fast. Folk som inte förstår skillnaden mellan ens eget och andras tillhörigheter/pengar har jag mycket lite till övers för.
 

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
hahaha jaa, nog är de alltid så men om man tänker på straffet åker jag nog hälre fast för detta rånet och inte hellikopter rånet ;P tror det handlar om större summor och drygare straff där :p tvivlar att dom kom över nå mycket här, det är ju en liten by med 9500 invånare och sen har vi ju swed bank 20meter ovanför :))))
 

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
hahaha jaa, nog är de alltid så men om man tänker på straffet åker jag nog hälre fast för detta rånet och inte hellikopter rånet ;P tror det handlar om större summor och drygare straff där :p tvivlar att dom kom över nå mycket här, det är ju en liten by med 9500 invånare och sen har vi ju swed bank 20meter ovanför :))))
Jo, räknar man in straffet så åker jag såklart hellre fast i Älvsbyn, men helikopterrånet var ju snäppet vassare ;)
 

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
så sant som du säger :O "Två personer greps vid 21-tiden på måndagskvällen i Koler efter en intensiv jakt. De misstänkta rånarna hade gömt sig i ett garage och flydde därifrån när polisen anlände. Men polisens hundar fick stopp på männen." källa: piteatidningen.se