Speedtech slutburk på Sx700?

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
Det finns flera trådar om detta. Jag är verkligen inte heller den som brukar säka så mycket före jag skriver, men man borde göra det :)

Den passar inte utan modifikation eftersom det inte är samm/likadan pipa på Vipern som på en V-max. Men den passar från en Mountain Max, Sxr,Sx och V-max.

Mvh Jeppe

yamis

Välkänd medlem
15 nov 2007
178
0
6
Övik
Bästa slutburken till en redtopp motor är en modifierad orginall burk, lever om lagomt och ger mer effekt jämnfört med en slutburk. Enda nackdelen är ju att man inte tappar nå vikt men man får ialf bättre ljud i trippeln :). Du kan läsa om det på http://totallyamaha.com/ och så under technical pages. Sen klickar du på SX Silencer Modification.

Lindbom_Yamaha

Välkänd medlem
12 sept 2008
756
6
18
Hallstahammar/Älvdalen
Tack för svar. alla säger olika om de där med bygga en egen slutburk. vissa säger att de funkar och vissa säger att de pajjar motorn. vet flera som kör med simons dämpare och dom har då inte havererat än. Funderar på slå ihop en simons och testa! eller va säger ni?

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Nej du havererar inte motorn om du inte har/bygger en med mer motstånd än original burken. Går sämre men inte skadlig för motorn :)

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Stod faktiskt och kikade på en mindre simons billjuddämpare och det roliga är att den har precis samma konstruktion som en speedtech burk som jag svetsade ihop åt en polare :p Visst lite tjockare gods och storlek men. Nje dåligt går dom ju inte men du tappar som sagt nån/några hästar. Kompensera med reedspacers eller dylikt ;)

Lindbom_Yamaha

Välkänd medlem
12 sept 2008
756
6
18
Hallstahammar/Älvdalen
Stod faktiskt och kikade på en mindre simons billjuddämpare och det roliga är att den har precis samma konstruktion som en speedtech burk som jag svetsade ihop åt en polare :p Visst lite tjockare gods och storlek men. Nje dåligt går dom ju inte men du tappar som sagt nån/några hästar. Kompensera med reedspacers eller dylikt ;)

hehe okej. Jo på tal om reedspacers beställde de igår :D

NicklasHaarahiltunen

Välkänd medlem
2 okt 2009
180
0
6
Örnsköldsvik
Lånar tråden lite..

Nån som vet av en slutburk som passar lynx enduro med g-type chassi?

som sagt så orkar jag inte ringa runt eller meja för jag vill bara veta vad som fins om de blir en i framtiden och priserna.

/N

yamis

Välkänd medlem
15 nov 2007
178
0
6
Övik
Bara att testa och montera en simons dämpare och bänka om man vill vara säker att den inte fuckar upp motståndet i avgaserna helt. Skulle inte lägga ner pengar på en sån och chansa men det är jag. Kul att tappa 4-10 hk :( å motorn tar stryk.