modda original huv, smart??

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
Tjenare, hade funderat lite ifall de blir ny skoter (vilket de ser ljust ut nu) så hade jag lite almänna frågor bara :)

Tänkte det verkar inte gå å få tag på en Assault huv på nätet, (även om man gör det så lär dom ju kosta skjortan) så tänkte nu höra va ni tycker,

Funderade på ifall man skulle motiv lacka original huven, känner en duktigt lackare som har det som hobby och gjort många fina motiv på motorcyklar och skotrar osv, tänkte nu ifall det blir någon nackdel sen när man ska tex sälja skotern, ifall de blir svårare och kanske sänker skoterns pris sen när man ska sälja den och har "förstört" original huven som vissa kan tycka:stupid:.

Sen vill jag gärna höra mer alternativ på vad man kan göra för att få en grymmare/finare look på just Assault, ladda gärna upp nån bild ifall ni har nått att visa innom enkel modd :)

Mvh // Enberg :ciao:
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Klart du ska motivlacka huven, när du vill sälja den så finns det flera bättre begagnade huvar så då kan du köpa en sådan för att behålla original looken :eek:
 

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
Klart du ska motivlacka huven, när du vill sälja den så finns det flera bättre begagnade huvar så då kan du köpa en sådan för att behålla original looken :eek:
kanske man skulle köpa en beggad då å lacka istället, tipps på vart man kan hitta nya/beggade assault huvar på nätet?
 

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
om du vill så är det ju "bara" att göra en till huv av glasfiber och fixa upp den.. :)
läste i en gammal skotertidning jag har från 99 eller nå där det stog hur man skulle göra men det kändes så svårt, sen kostar det ju nästan lika mycket som att köpa en beggad på nån skoterskrot om de finns möjliget
 

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
läste i en gammal skotertidning jag har från 99 eller nå där det stog hur man skulle göra men det kändes så svårt, sen kostar det ju nästan lika mycket som att köpa en beggad på nån skoterskrot om de finns möjliget
kostar ca 700-1000 att göra en huv beroende på storlek och hur mycke material man behöver.

gör bara en form av den gammla huven och sedan så gjuter du en ny i den