Arctic Cat F7

B

Biosteel

nu har du blandat ihop nånting även fast F7 är en snopro så är det fortfarande en Firecat därav namnet F7

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
snopro 35 mm matta , std modelen har 25 , dämparna är även längre på dom senare snopro modellerna (tror de är 05,06) , en std modell av dom är lägre .... i princip alla är snopro i sverige utom vissa f7 R -06

B

Biosteel

snopro 35 mm matta , std modelen har 25 , dämparna är även längre på dom senare snopro modellerna (tror de är 05,06) , en std modell av dom är lägre .... i princip alla är snopro i sverige utom vissa f7 R -06
F7 R är inte det banversionen ?:eek:

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
banversion ? R står för reverse och har tradionellt kjedjehus med mekanisk backväxel ...

B

Biosteel

jag som hade för mig att dom va till för att gå på banan. inte lite trött idag ja eller ^ :)

Scorpio_Racing

Välkänd medlem
29 jan 2006
772
0
16
40
Östersund
De är enda missen dom gjorde....underbar skoter annars! Men varför ingen backväxel?! hade en Polaris XC SP 700 innan. En -04 det med. Elback på den. Kanonbra!

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
ja men dom borde ha löst elväxelpatentet redan då , istället kom diamonddriven 2005 då gick det inte alls att montera back ! ibland (ofta) blir jag inte klok på dom har resonerat ....

mora

Välkänd medlem
5 jun 2009
266
1
16
Vassjön
Precis som odysse säger: patenträttigheter.
Tekniken att reversera motorn hade Rotax
monopol på fram tills det att Polaris hade något
att byta jämt med. Med vad vet jag inte.
AC fick ju tillgången till patentet, förmodligen på
samma sätt som Polaris.Ett patent är skyddat i 20 år
så något bra måste dom bytt till sig.