Räfflade tygfilter typ kn o kick ace mf ger ju bästa genomsläpp... Men är däremot svårare att få ren från snö om det sprutar in en hög...Skumfilterna dänger man bara på lite så är dom ren, Unifilterna som säljs här o där har ett löstagbar mössa som man lätt kan slå lös snö från.hej, har tänkt sätta sportluftfilter på skotern (en lynx re 600), och jag undrar vad man ska ha för filter? det finns ju både "vanliga/räffliga" och dom i skumgummi.:hmmmm:
om man nu är rädd för varmluft så tar du å drar med slang så dem kmr längre bort från motorn ,, ja har uni filter med en kondom man drar över funkar jävligt bra. dessutom får man ett fränare ljud från skotern med öppna filter:rock:hej, har tänkt sätta sportluftfilter på skotern (en lynx re 600), och jag undrar vad man ska ha för filter? det finns ju både "vanliga/räffliga" och dom i skumgummi.:hmmmm:
OBS ...Man får INTE förlänga insugslängden från baksida förgasare till filter mer än ca 4cm innan bestyckningen falierar och man får helt annan motorkaraktär. Ju längre man har dessto mer förluster på toppvarv vs bättre lågvarv. Motorerna är byggda för kort insug så mycket i förlängning är inte bra.om man nu är rädd för varmluft så tar du å drar med slang så dem kmr längre bort från motorn ,, ja har uni filter med en kondom man drar över funkar jävligt bra. dessutom får man ett fränare ljud från skotern med öppna filter:rock:
OBS ...Man får INTE förlänga insugslängden från baksida förgasare till filter mer än ca 4cm innan bestyckningen falierar och man får helt annan motorkaraktär. Ju längre man har dessto mer förluster på toppvarv vs bättre lågvarv. Motorerna är byggda för kort insug så mycket i förlängning är inte bra.
Endast på bilar som har turbo kan man dra iväg filtret 1km utan att påvera så mycket...Antar iden kom därifrån
nå jo
men ska då pröva på min för dem ryms tamme fan inte där ner är för trångt. råka köpa fel filter haha.. ska ha dem längst fram där det kmr frisk luft hela tiden.. får väl kapa av snabeln tills det blir bra :hmmmm2:
det lär man ju se :beer:
kan säga vad resultatet blev
går ej att lägga in bilder från min dator men finns på pixbox:http://www.pixbox.se/pic_show_id29733385.html
satte filterna längst fram å där ska då fan inte komma varmluft trycker ju in kall luft hela tiden:aetsch:
å har ej förlängt med nån slang då ja använde mig av orignal insugs gummit från orgburken..
funkar även mkt bra:beer: