sälja moddat eller omoddat?

GST Spyder

Välkänd medlem
12 feb 2009
401
19
18
Rössjö / Örnsköldsvik
Jag har ingen skoter ännu men letar därför en hel del och funderade då på en sak..... Med tanke på projekttrådar, kommentarer och annat på forumen så tycker jag det är förvånansvärt lite moddade skotrar till salu. Varför? Behåller folk dem? Återställer dem till orginal innan försäljning?Kör sönder dem och säljer i delar*S*?
Särskilt de som har några år på nacken borde det ju drälla av tycker man?

Det vara bara en tanke som dök upp i mitt huvud..så vad har ni för kommentarer och synpunkter ? :hmmmm2: :)

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
tar av delarna å använder till nästa skoter eller säljer i delar skulle ja tro

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Min skoter är rätt fläskigt moddad med diverse godis (motormässigt)

Jag har kvar alla orginaldelar så när jag säljer så sätter jag tillbaka dessa å säljer trimsakerna.. säljer du dom kvar på skotern får du absolut inte ens i närheten lika mycket som du får om du säljer dom separat =)

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
I regel för att man förmodligen aldrig får igen de pengar man lagt ut på moddningen och därför behåller grejorna själv. Får jag igen det jag lagt ut på min stackars Prowler? Don't think so.

GST Spyder

Välkänd medlem
12 feb 2009
401
19
18
Rössjö / Örnsköldsvik
samma som med bilar (har byggt/sålt ett par) att man inte får tillbaka pengarna men det är nog lättare att byta tillbaka på en skoter än på en bil.
Jag var bara nyfiken på varför som sagt..och det var ungefär som jag trodde då...:)

Spelar det in att folk nog tror att en moddad skoter är hårt körd och därför högre risk för skadad och det gör den svårsåld? Därför byter man tillbaka allt...och säljer som "orginal"?

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Folk är rädda för att köpa sånt som är annorlunda. Hoppas att så inte är fallet med min till våren däremot, för vem vill ha en originalprowler?

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Folk är rädda för att köpa sånt som är annorlunda. Hoppas att så inte är fallet med min till våren däremot, för vem vill ha en originalprowler?
ja ang ditt utgångobjekt så tror jag nog att det endast är en rent ut sagt IDIOT som väljer en Original före din, fan bara visa projektsidan så förstår dom att det är seriöst byggt