Inte allt för bra att köra med öppna filter, om man inte gör nån plåt för eller nått shit. En kompis på sin IQ crankshop tappade -10hk på att ha öppna filter jämfört orginal. Men kanske från maskin till maskin och filter till filter.
Bara köpa och prova så ser du ju hur de går, men tror den kommer suga in värme och gå sämmre.
exakt såhär fungerar de... du kan få effekt av öppna filter JA.... i bilar har dom kört en bänkning på ett filter (kommer inte ihåg märke) och detta gav 12hk på en volvo v50 T5a.. i och med de tvivlar ja inte på att de kan ge minst lika mkt på en skoter. men detta förutsätter då att du får frisk luft in i motorn.ALLTsså.. du ska ha en tratt på huven som tar in luft och som går ner till luftfiltrena..sen måste du skärma av filtrena. då kan dem ge effekt..
DÄR emot om du istället bara smackar dit filter och inte gör nånting så bildas de värme runt filtrena och maskinen kommer tappa HK istället....
jag fick ett råd av mtnprod att köra med orginalburken på min IQ om de gick..då den ger mer än vad öppna filter gör om man inte gör som jag sa... vilket jag nu kommer göra är att köra med orginalburken..
ja okey, då e jag med, det där om att hålla bort varmluften för att inte förlora effekt åså är jag helt med på, men nu är det så här att min orginal luftburk inte får plats längre, så jag bara måste komma på en bra lösning för att luften den suger in inte ska vara varm och helt ofiltrerad
Enklaste och bästa är ju om det går att modda samt tömma orginal luftburk så du får in uni filtren inuti den, då suger den kall luft samt avskärmar filtren.
Enklaste och bästa är ju om det går att modda samt tömma orginal luftburk så du får in uni filtren inuti den, då suger den kall luft samt avskärmar filtren.
`` mountain max´´ >> den passar inte för det sitter tankfästen och styrstång där nu, burken är numera för hög, för bred för djup och för mycket en del då den skulle behöva vara 2 delar typ