matta med var 3:e lucka stängd...

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
kontra matta med alla hål öppna, priset är ju stort s skillnad (ca 2 lax mer för den helöppnade/fullclipsade)

så om man köper en där var 3:e lucka är stängd, kan man då ta upp hål i den på något bra sätt för att kunna använda den me no slips??

wasted

Välkänd medlem
18 sept 2009
132
0
6
Ånge
jasså? fan vad bra, hur gör jag det på bäst sätt? måste/bör jag sätta dit clips sen?
Satt i den sitsen för 2 veckor sedan och som nedan stående sa;
"Näe, du måste inte ha alla clipsade"
Som ett tips så kan jag säga att jag slipa ner en mora kniv så den blev rektangulär (bort med spetsen) och tog en kloss som mothåll, Sen trädde jag in mattan på ett smalt bord så jag kunde snurra runt mattan medans jag hamra en stund :beer:
Går rätt fort!

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
även kallad stämjärnskniv;) finns å köpa såna knivar:p..inte allt för dyra heller..

enligt mig.clipsa=) du skonar mattan:)

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
okey, då tackar jag numera banverket som nyss gett mig en "stämjärnskniv" utifallatt :D

är det okey att bara stämpla hål? ställer man inte till med något knas i mattan då?? borde man inte smälta som man gör när man skär/sågar upp portar i mattan?

och sen får jag ju skillda bud angårende clips lr inte, det finn tydligen olika uppfattningar.

men om vi låtsas att vi lever i en perfekt värld och jag skulle ha råd med lösa clips, var köper jag då dom?? å hur nyper man dit dom? nå spec. verktyg lr??

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
tack för vägledningen, dock grusades mina planer en aning, ett snabbt överslag påvisade det faktum att clipsa hela mattan blir vääääldigt dyrt, blir till å åka med var 3:e clipsad så länge det bär ist, blir ju betydligt mycke billigare byta slidsen oftare

wasted

Välkänd medlem
18 sept 2009
132
0
6
Ånge
tack för vägledningen, dock grusades mina planer en aning, ett snabbt överslag påvisade det faktum att clipsa hela mattan blir vääääldigt dyrt, blir till å åka med var 3:e clipsad så länge det bär ist, blir ju betydligt mycke billigare byta slidsen oftare
Det är ju inte lika illa som det låter, det är bara var tredje som är "o-clipsad" :ciao: Hoppas du blir nöjd med mattan.

Mvh Micke

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Det är ju inte lika illa som det låter, det är bara var tredje som är "o-clipsad" :ciao: Hoppas du blir nöjd med mattan.

Mvh Micke

ja fast det är en polarismatta, säljes på stenmarks, det är bara var 3:e clipsad... ja börjar nästan överge den planen... vettefan, får väl sälja av nåt ur garaget för att finansiera mattan :bawling::D

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
på min skoter är det satt bultar med rund skalle i dom stängda hålen,
då rider mattan på skallarna istället för gummi så man slipper slidesbränning.

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
på min skoter är det satt bultar med rund skalle i dom stängda hålen,
då rider mattan på skallarna istället för gummi så man slipper slidesbränning.
I en annan tråd hade det varit ett bra "tips" men trådskaparen vill ju inte ha kvar dom stängda hålen;)