Snowmobileträff! Åkersjön v3 missa inte!

Är du intresserad av att deltaga?

• Ja

Röster: 156 80,4%
  • Nej

Röster: 38 19,6%

• Totalt antal som röstat
    194
Status
Stängd för vidare inlägg.

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Sv: Snowmobileträff!

Sorry! Jag har skrivit fel ang numret till fjällgården, nr är 0645-420 35
och inget annat! :stupid:

E

ejwbegysv

Jahapps, då har man bitit i det sura äpplet angående de 66 milen enkel resa med bil.

Jag och BCool kommer att närvara i denna eminenta träff.
Härligt..

Har du med dig GPS så vi inte kör vilse?

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå

Fan, är det inte vecka 3 snart... *längtar!!!*

Årets höjdpunkt, alla kategorier! :rock:

Aktiv625teddy

Aktiv medlem
17 jan 2009
94
0
6
31
Hammerdal

Skulle gärna ha kommit! Men Har helt fel skoter för att åka med! Bor i Hammerdal ca 6-7 mil ifrån Östersund! Så det är inte för långt att åka men... Har fel skoter! En mycket fin Rajd r-46! Hade lätt kommit om jag haft någon nyare maskin som man slipper skämmas för!

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå

En mycket fin Rajd r-46! Hade lätt kommit om jag haft någon nyare maskin som man slipper skämmas för!
Dom hyr ut skotrar på hotellet i Åkersjön, bara så att du vet...

Om du har en mycket fin r-46 så har du inget att skämmas för!!! Börjar bli kultstatus på såna maskiner, den ska du vara stolt över!

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se

Härligt..

Har du med dig GPS så vi inte kör vilse?
Öh, skämtar du? :)

Jodå, lita på det. Fast jag tvekar på vilken jag skall ha monterad, tror nog det blir trotjänaren GPSMAP278.
Zumo660 får mogna lite till och testas på hemmaplan först.

Fast jag skall nog låta andra lalla runt och guida, för omväxlingens skull. ;)

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0

Har du fästen till en Garmin Oregon som ska sitta på en 600 etec... Ta med! :)

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden

Jahapps, då har man bitit i det sura äpplet angående de 66 milen enkel resa med bil.

Jag och BCool kommer att närvara i denna eminenta träff.
va? ska du, kung av långtur inte köra skoter dit?
skämt åsido, har du nå igenkänningstecken så man kan komma fram och hälsa på skaparen av den fantastiska ledkartan?

Skulle gärna ha kommit! Men Har helt fel skoter för att åka med! Bor i Hammerdal ca 6-7 mil ifrån Östersund! Så det är inte för långt att åka men... Har fel skoter! En mycket fin Rajd r-46! Hade lätt kommit om jag haft någon nyare maskin som man slipper skämmas för!
jag tycker nog du har mer att vara stolt över än vi som har vanliga halvgamla standardmaskiner!

tycker absolut det finns plats för annat än värstingar, själv räknar jag inte med att kunna följa med på dom extremaste turerna men vi kommer att ha skitkul ändå!

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå

har du nå igenkänningstecken så man kan komma fram och hälsa på skaparen av den fantastiska ledkartan?
Jag tycker att vi på något sätt ska "märka upp" oss med namnbricka, som nån föreslog tidigare i tråden. Kul att kunna koppla forumnick till ansikte!

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se

Har du fästen till en Garmin Oregon som ska sitta på en 600 etec... Ta med! :)
Tyvärr inte, äger ingen Oregon och jag säljer inte Garmin-pryttlar förutom min lilla skoterledskarta.

va? ska du, kung av långtur inte köra skoter dit?
skämt åsido, har du nå igenkänningstecken så man kan komma fram och hälsa på skaparen av den fantastiska ledkartan?
Kollade faktiskt upp hur långt det skulle vara med skoter. Problemet är det brukar vara taskigt med snö osv. vid kusten så pass tidigt in på säsongen samt att man vill ha någorlunda bra körda leder om man skall tillryggalägga många mil.

Men t.ex i början/mitten av Mars så skulle det inte vara några problem, behövs bara en övernattning och då behöver man bara köra ca 38 mil / dag. Det stora problemet är att få någon att haka på, lite vanskligt/trist att köra ensam.

Angående kännetecken. Tja, jag får väl vira runt en skoterledsdekal kring pannan eller liknande. :)

Eller så kikar du efter skotern, gammal dino-RX Warrior -04 med kartdekaler och Arcticboggie, säg då hej till den som sitter på. ;)

Men helt klart det som sas tidigare, namnbrickor, med forumnick + riktiga namn.

Last edited:

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall

Härligt Micke att du hitta nån att fara med ! Hinner tyvärr inte få ihop pengar till resan, man har ju så jätte högt studiebidrag..eller så inte. Grymt avis på er som far, man vill ju också ner ;)

Alla får väll fara till nån tryckfirma eller nått sånt i sin stad och beställa en namn dekal att sätta synligt på huven så man vet vem alla är :D

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu

hur blir upplägget? lite som sporthojs träffarna eller? "en seg grupp, en mellan och en snabb" Tänket då ni verkar dela upp oss i grupp?

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36

Nu har det börjat bli vinter i åkersjön. Mellan 2-4 dm igår kväll upp mot önrun. Skulle komma 2dm idag vet dock inte hur mkt som har kommit.

Bergmann

Välkänd medlem
18 aug 2008
566
0
16
Ånge, Sweden

Är nu inbokad :beer: Ville inte åka själv så fick med chefen :rolleyes: Ska bli hur roligt som hälst! hoppas bara maskinen håller tills dess :rock:

VändhjuletFTW

Välkänd medlem
20 mar 2008
648
1
16
Malå

Är det ingen som ska ner som bor runt Malå? Lär väll knappast få med mig skotern och är alldeles för fattig för att hyra en men en parabol kan jag få med mig! Nån får jag väll alltid tolka med? :rolleyes:

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16

Nu har det börjat bli vinter i åkersjön. Mellan 2-4 dm igår kväll upp mot önrun. Skulle komma 2dm idag vet dock inte hur mkt som har kommit.
håll oss uppdaterade, när det ligger 60cm nere i byn kommer jag!:rock:

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden

nu är dom 2 medföljande bokade, dom har fixat pren. och har beslutat att skaffa en till skoter(yamaha förstås) så vi kan köra skoter upp från krokom.
prognosen nu: 3 killar o 2 tjejer på skoter från Krokom upp på fredan.

Status
Stängd för vidare inlägg.