Matta o ruta till venture mp

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Nån som vet ifall det finns en mer lössnöbetonad matta eller åtminstone högre kammar till en venture mp? Ripsaw 32 mm orginal. Skulle man t o m kunna förlänga den?

Är också intresserad av en låg/medel vindruta? Såg nån på blocket som moddat en nytro ruta.

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
bekymret är väl den udda bredden på mattan(40,6)

såg också annonsen med nytroruta och tänker göra likadant, ser ju satan så mycke bättre ut än original elefantöron ruta.

möjligen kan ju även phazerruta gå att anpassa.

j.andersson

Medlem
29 jul 2009
26
0
1
jämtland
Har monterat en challanger extreme 411/40.5 -57 och flip på en multi , Det fungera alldeles utmärkt. Det går att använda egentligen vilken matta som hellst det är bara att köpa förlängning som passar. på bredden kan du använda både 38 och 40.5cm (eller 35cm om man nu vill ha det... )

grobosch

Aktiv medlem
17 feb 2008
98
1
8
Nedansjö
Vart hittar man förlängningar och bra mattor då (länkar)
Om man nu ska förlänga den så vore det inte så dumt om den skulle vara lite vinklad uppåt bak, så det går bättre att backa med den i snö. För nu är ju den helt kass på det.
Jag håller med om att rutan ser bra ut, men den stora var var super skön att ha upptäckte jag i vintras, när pudret åker över huven....
Jag funderar på att ta bort den hemska pakethållaren bak, vad tror ni blir den försvagad då? kroken sitter ju i en annan upphängning (som på andra skotrar) så den borde ju gå att använda ändå? Och göra ett "snabb" fäste för passagrarsadeln, så man kan ta bort den lättare.

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Har monterat en challanger extreme 411/40.5 -57 och flip på en multi , Det fungera alldeles utmärkt. Det går att använda egentligen vilken matta som hellst det är bara att köpa förlängning som passar. på bredden kan du använda både 38 och 40.5cm (eller 35cm om man nu vill ha det... )
orkar den med den mattan?

hmmmm, mcx kitten till phazern borde ju passa...

JohannesN

Medlem
19 nov 2008
40
0
1
kiruna
Klart den orkar med den mattan, jag har stoppat 411 matta med 57 mm kammar på min phazer och den klarar av de galant :)

j.andersson

Medlem
29 jul 2009
26
0
1
jämtland
orkar den med den mattan?

hmmmm, mcx kitten till phazern borde ju passa...
Som hillclimber kanske det saknas lite power men att tuffa runt i skogen, dra sladd och liknande räcker det gott och väl..

Turbo ska inte va nå problem å få dit.. det är bara att motivera ägarna att behöva skruva hela tiden....;)

Vart hittar man förlängningar och bra mattor då?

Det är samma förlängningar som använs till att förlänga korta maskiner så det är bara att kolla i andra trådar, mattor hittar du hos tex hos duells eller stenmarks maskin

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
udda bredd? 40,6cm det är väl samma bredd som många skidoo har på sina maskiner :) sen är det väl samma motor som i phazern så mcx turbokittet passar säkert å det tillsammans med en 51 mm matta borde sitta som en smäck :)

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
udda bredd? 40,6cm det är väl samma bredd som många skidoo har på sina maskiner :) sen är det väl samma motor som i phazern så mcx turbokittet passar säkert å det tillsammans med en 51 mm matta borde sitta som en smäck :)
Fast skidoo har annan delning på sina mattor eller hur? Vad är det för delning på MP:n?:hmmmm2:

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
2,52.
ski doo innan xp:n har samma

fan, fränast hade varit o bygga en sleeper: helt originalutseende med hög ruta o packbox men med turbo,öhlinare och 57 mm kammar :cool:
precis, o sen reta upp kidsen på macken:aetsch:. Frånåkt av en gubbe med skoterpolishjälm :hahaha: