Matta o ruta till venture mp

zzaphod

Välkänd medlem
11 feb 2009
130
0
16
Västvärmland
jag kommer att montera nytroruta så man får väl delge er lite bilder o info när det är klart.
nummerskylten åker ner på frontbåge/hasplåten så man kan alternera mellan rutorna utan bötesrisk.

då jag nyss köpt min mp vill jag testa lite innan jag byter ut min fina matta, men för er andra finns en matta som passar här: http://www.snowmobile.se/forum/showthread.php?t=29805
Ser fram mot lite bilder på det!

Skall på Yamahacenter imorgon, om dom har en lös Nytroruta skall jag kolla om det ser någorlunda enkelt ut att få dit den.
Inga problem att sätta på en 44 matta på en Venture Lite eller MP? Den orkar med det motormässigt?

Har just lackat om min VL så jag skall också montera skylten i lyftbågen, har ingen lust att kladda på en stor blaffa på den nya snygga färgen..

Mvh, Peder

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
jag kommer att montera nytroruta så man får väl delge er lite bilder o info när det är klart.
nummerskylten åker ner på frontbåge/hasplåten så man kan alternera mellan rutorna utan bötesrisk.

då jag nyss köpt min mp vill jag testa lite innan jag byter ut min fina matta, men för er andra finns en matta som passar här: http://www.snowmobile.se/forum/showthread.php?t=29805
Monterat ännu? Ska bli intressant att höra hur den passar.

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Ingen ruta än men måste säga att den ser mycket tuffare ut utan ruta o bakdyna:

Instämmer, rutan åker nog av innan det bär iväg till åkersjön så man slipper skämmas:eek: höhö. Jag o skoterkompisen är lite oense om pakethållaren är nåt frän eller inte...

Last edited:

zzaphod

Välkänd medlem
11 feb 2009
130
0
16
Västvärmland
Instämmer, rutan åker nog av innan det bär iväg till åkersjön så man slipper skämmas:eek: höhö. Jag o skoterkompisen är lite oense om pakethållaren är nåt frän eller inte...
Frän är den inte men både den och rutan är ju väldigt praktiska!
:)
Dock hamnar rutkanten precis i synfältet när jag sitter ner och kör, därav skulle det vara ypperligt med antingen en lite högre eller lägre ruta. Kommer nog förmodligen att satsa på en Nytroruta jag med, dessutom gör den ju att skotern ser lite mindre ut som en såndär ödla med en gigantisk krage runt halsen..
;)
Funkar tyvärr inte med crossäte för min del då jag har sambo och junior som vill med ut på tur, men nog skulle någonting mittemellan en Venture och en Phazer MTX vara ganska ypperligt.

Bara för Yamahas utvecklingsavdelning att plocka upp bollen här, är ganska säker på att en sån maskin skulle sälja massor!

Ser fram emot bilder på era maskiner, skall försöka peta in någon på min med bara jag monterat ihop den..

/p

zzaphod

Välkänd medlem
11 feb 2009
130
0
16
Västvärmland
Ok, inte optimalt alltså.
Satte på orginalrutan igen förut och kände återigen att den är verkligen STOR, men men..den får nog sitta där i väntan på att någon tar fram en eftermarknadsruta som är lite smäckrare.

Tackar för bilderna!

Mvh, Peder

zzaphod

Välkänd medlem
11 feb 2009
130
0
16
Västvärmland
Har funderat på det men frågan är om man får nån snits på den, har letat på internet efter eftermarknadsprylar så ögona blöder utan framgång.
Det är väl sorgligt nog så att man köpt den fula ankungen i Yamahafamiljen som ingen tillbehörstillverkare bryr sig om..
;)

/p

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Var på yamaha idag o kikade, phazerns ruta har ungefär samma form framtill som venturen så det är nog mycket lättare att få till en sån.
Då väntar vi bara på bilder på en mp med phazerruta itstället,:hmmmm: har vi några försökskaniner där ute?