Förlänga PPS boggi?!

Engman

Välkänd medlem
11 okt 2005
278
0
16
Luleå
Har lite funderingar på att förlänga boggin på min RE800 -08 (307 till 345)

Någon som har gjort detta? Bilder?
Vars får man tag i förlängnings kit till vettigt pris?

//Fredrik

seanbanan

Välkänd medlem
8 nov 2008
538
0
16
Haparanda
såg en RE förlängd till 345 på blocket för ganska länge sedan... såg ut som nå köpes förlängningar iaf, så det borde ju finnas.

mer vet jag inte, förutom att det såg sjukt fett ut :D

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Har du lyckats hitta något kit eller förlänga din boggie än? Jag funderar på att köpa mig en pps till min viper om den på något smidigt sätt går att förlänga.

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
såg en RE förlängd till 345 på blocket för ganska länge sedan... såg ut som nå köpes förlängningar iaf, så det borde ju finnas.

mer vet jag inte, förutom att det såg sjukt fett ut :D
jag köpte tunnelförlängningen av honom ( :

sen finns det ju billetx och bling factory i finland som gör perfekta förlängare till pps boggien..

Lunken71

Aktiv medlem
28 dec 2007
68
0
6
53
Forshaga
Blev det nån förlängning eller!? Sitter oxå i funderingar på en förlängning! Nån som vet å har provat???

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Inte min men det var jag som hade gjort tunnelförlängningen. Sken förlängaren var köpt på stenmarks men den passade "så där" hålen stämde inte riktigt, skulle fästas i sträckar hålen men dom satt 2 mm för högt sen blev den för kort också så det sluta med att han fick göra helt nya hål, men det verkade hålla bra iaf. Antingen så sa dom fel när han ringde å hörde med dom vilken det skulle vara eller så passade den inte helt enkelt men blev bra till slut, vart en jäkla skillnad i bärighet iaf.

Lunken71

Aktiv medlem
28 dec 2007
68
0
6
53
Forshaga
Finns det bilder på detta tro!? Gjorde du tunnelförlängningen själv eller va det nån "byggsats" från nå håll? Får man byta slides sen eller kör man mä orginal?

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
http://forum.snowmobile.se/showthread.php?t=31465

där finns bilder i annonsen, sken förlängarna köptes som sagt från stenmarks och tunnelförlängningen gjorde jag eftersom jag jobbar med att stansa plåt till vardags och innan det med kanpressning så jag kunde bocka den (dock inget jag gör på beställning så inga pm om det tack...) körde ut 2 för att ha nått att prova på sen när den första dög så tänkte jag att det var bättre att sälja den om nån ville ha än att slänga den i skrot bingen. men åker du till nå plåt firma som har kantpress å gradsax så kan dom säkert fixa det för några hundringar.